Welcome to the University of Lodz Repository! We collect and share the output of research and teaching employees of the University of Lodz. Resources deposited in the Repository – publications, research data – are given a permanent identifier (handle). Our platform, based on DSpace, provides access to open scientific resources, as well as integration with other sources of scientific information, including linking an author account to an ORCID ID. |
|
The University of Lodz Repository operates as an institutional repository based on Regulation No. 51 of the Rector of the University of Lodz of 31 March 2015. | |
For matters related to depositing documents, | |
please contact the Repository team – e-mail: repozytorium@lib.uni.lodz.pl | |
Aleksandra Brzozowska | |
Paweł Fiszer | |
Marta Gołuchowska | |
Olga Hummel | |
Anna Zatora | |
University of Lodz Library, room 109, 1st floor. | |
Communities in DSpace
Recently Added
-
Wybrane elementy kultury czytelniczej ósmoklasistów szkół łódzkich. Metody pedagogiki zabawy w dziedzinie upowszechniania czytelnictwa
(1999)Rozprawa stanowi próbę analizy i refleksji nad stanem kultury czytelniczej młodzieży w wieku trzynastu i czternastu lat. Ukazuje jedną z możliwości wprowadzenia zmian w sposobie wywierania na nią pozytywnego wpływu, którą ... -
Forensic linguistics and the status of linguistic evidence in the legal setting
(2000)Rozprawa stanowi wkład w dyskusję nad statusem dowodów językowych w kontekście sądowym. Autor charakteryzuje w niej dziedzinę językoznawstwa kryminalistycznego jako domenę językoznawstwa stosowanego, zajmując się w ... -
Ästhetik des Dramenwerks von Rainer Werner Fassbinder — Struktur der Doppelheit
(2000)Nazwisko Rainera Wernera Fassbindera jest powszechnie kojarzone z jego obszernym dorobkiem filmowym, jednak autorka rozprawy podejmuje się zbadania twórczości dramatycznej artysty. Jako dramaturg, Fassbinder nie jest ... -
Interferencja – błąd – akcent: Wybrane zagadnienia fonodydaktyczne w perspektywie badań empirycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2025-07-01)Celem opisanego w książce badania było przeanalizowanie trzech terminów: interferencja, błąd, akcent, a problemem badawczym uczyniono sposób, w jaki środowisko glottodydaktyków polonistycznych definiuje pojęcia, które ... -
Gerda Leber-Hagenau - tłumaczka i pisarka z Wiednia. Zarys biografii twórczej
(2003)Obecna rozprawa nie wyczerpuje tematu twórczości Gerdy Hagenau, stanowi jednak próbę przedstawienia najważniejszego wątku jej życia - polonofilskiej działalności. W 1948 roku dołączyła do grona wówczas jeszcze mało znanych ...