Welcome to the University of Lodz Repository! We collect and share the output of research and teaching employees of the University of Lodz. Resources deposited in the Repository – publications, research data – are given a permanent identifier (handle). Our platform, based on DSpace, provides access to open scientific resources, as well as integration with other sources of scientific information, including linking an author account to an ORCID ID. |
|
The University of Lodz Repository operates as an institutional repository based on Regulation No. 51 of the Rector of the University of Lodz of 31 March 2015. | |
For matters related to depositing documents, | |
please contact the Repository team – e-mail: repozytorium@lib.uni.lodz.pl | |
Aleksandra Brzozowska | |
Paweł Fiszer | |
Marta Gołuchowska | |
Olga Hummel | |
Anna Zatora | |
University of Lodz Library, room 109, 1st floor. | |
Communities in DSpace
Recently Added
-
Rola wątków i motywów antycznych w Kronice polskiej Mistrza Wincentego zwanego Kadłubkiem
(2000)Podstawowym źródłem a zarazem przedmiotem badań jest Chronica Polonorum Mistrza Wincentego zwanego Kadłubkiem. Ich zakres obejmuje wykryte w kronice nawiązania do literatury starożytnej począwszy od Pisma Świętego Starego ... -
„Wieczności chcę bez dna bez dna”. — Metafizyczne wątki w poezji Władysława Sebyły, Józefa Czechowicza i Jerzego Lieberta
(2000)Rozprawa stanowi próbę przedstawienia metafizycznych wątków w poezji Władysława Sebyły, Józefa Czechowicza i Jerzego Lieberta. Pragnienie wieczności ma wymiar metafizyczny, a mówiąc dokładniej — teologiczny i filozoficzny. ... -
Grody kultury łużyckiej w międzyrzeczu górnej Warty i Prosny
(2001)Celem dysertacji jest próba charakterystyki grodów — nie tylko jako zjawiska o charakterze progresywnym (urbanizacyjnym) w strukturze osadniczej kultury łużyckiej w Polsce Środkowej. Autor podjął rozważania zmierzające do ... -
Zur valenztheoretischen Überprüfung eines Lehrbuches für den Deutschunterricht — Anhand von „Dein Deutsch”
(2001)Rozprawa ma na celu przede wszystkim kontrastywną analizę walencji, która — w oparciu o teksty podręcznika glottodydaktycznego — przyczynia się także do użyteczności gramatyki walencyjnej. Stwarza to warunki do oceny ... -
Wybrane elementy kultury czytelniczej ósmoklasistów szkół łódzkich. Metody pedagogiki zabawy w dziedzinie upowszechniania czytelnictwa
(1999)Rozprawa stanowi próbę analizy i refleksji nad stanem kultury czytelniczej młodzieży w wieku trzynastu i czternastu lat. Ukazuje jedną z możliwości wprowadzenia zmian w sposobie wywierania na nią pozytywnego wpływu, którą ...