Welcome to the University of Lodz Repository (RUŁ). The Repository collects and facilitates didactic materials and current intellectual output of the university research workers. It is a platform facilitating scientific resources and integrating the university with the other sources of information science. | |
The Repository operates on the basis of regulation of President of the University of Lodz (Rector) No.51 of 31.03.2015. | |
In order to deposit the documents please contact: | |
Staff of the University of Lodz Repository (RUŁ). repozytorium@lib.uni.lodz.pl | |
Aleksandra Brzozowska | |
Lidia Mikołajuk | |
Joanna Mróz | |
Anna Zatora | |
Marta Gołuchowska | |
Room 109, | |
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Ceraneum [14]
Recently Added
-
Sylwetka naukowa Profesora Tadeusza Markowskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Miasta są złożonymi, wieloelementowymi organizmami, a zarządzanie nimi wymaga interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności. Obecnie, gdy w zarządzaniu miastami istotnego znaczenia nabrało podejście terytorialne, trzeba zwrócić ... -
Rozwój zrównoważony a planowanie miast w świetle doświadczeń ostatniego ćwierćwiecza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019) -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Miasta są złożonymi, wieloelementowymi organizmami, a zarządzanie nimi wymaga interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności. Obecnie, gdy w zarządzaniu miastami istotnego znaczenia nabrało podejście terytorialne, trzeba zwrócić ... -
Lubimy czytać, lubimy pisać, ale kto z tego korzysta? Kilka uwag o społecznościowych portalach recenzenckich
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe, 2013)The aim of this paper is to present and discuss the phenomen of unprofessional literary blogs. The main reference is lubimyczytac.pl which has over one hundred thousand of users who publish their reviews about books. ... -
Doświadczanie przestrzeni w figurach wędrownych jako inicjacja procesu twórczego (off-line)
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe, 2013)This paper focuses on experiencing space as an active, extreme off-line situation of the author/author in spe. It undertakes the problem of mnemology as a crucial, particular, and especially private/individual way of ...