Now showing items 1-20 of 26

    • Analiza wybranych modeli społecznej odpowiedzialności organizacji 

      Glinkowska, Beata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      The weight of organization activity directed to society and good relations with stakeholder is increasing. The author was trying to show the essence of social responsibility of organization in the article, by analysis ...
    • CSQ a TQM - wokół idei i założeń 

      Kołodziejczak, Małgorzata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      The aim of this paper is to justify that Corporate Social Responsibility and Total Quality Management have a lot of similar characteristics. Thus, in subsequent parts of the article was decided to characterize the main ...
    • Determinanty przedsiębiorczości a kreowanie postaw społecznie odpowiedzialnych w sektorze publicznym 

      Wodecka-Hyjek, Angelika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      This paper presents the key issues and characteristics which determine the separation corporate entrepreneurship within the public sector in the terms of socially responsible attitudes. At the beginning the key characteristics ...
    • Elastyczność zasobów ludzkich - konsekwencje społeczne 

      Januszkiewicz, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      The contemporary world is the world of changes. Probably there is no single domain for which the latest decades would not be the breakthrough time. As in a lens, all these transformations focus on the organization, modifying ...
    • Gra strategiczna jako narzędzie formułowania strategii organizacji 

      Szarucki, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      Contemporary organizations face an increasingly turbulent external environment that has an impact on their strategy development in terms of difficulty of taking into account all possible outcomes. Main goal of the paper ...
    • Kompetencje pracowników - kontekst strategiczny 

      Czapla, Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      Employees - their skills and present attitudes still more and more are shown as the source of the strategic advantage and the key to market successes for organizations. Managing competence is becoming a tool with which ...
    • Kreowanie przestrzeni odpowiedzialności w świetle praktyki organizacyjnej 

      Kuźbik, Paweł ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      Organizations, business, economic, and social expectations about the quality of life are constantly changing and growing rapidly. The challenge practitioners and theorists is to seek and implement solutions that would be ...
    • Metoda Prove and Improve jako narzędzie pomiaru społecznego oddziaływania organizacji pozarządowych 

      Kafel, Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      The purpose of the paper is to present Prove and Improve method in the context of multidimensional system of measurement for nongovernmental organizations activities. The peculiarity of measurement of nongovernmental ...
    • Metodyczna koncepcja badania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w kształtowaniu strategii zrównoważonego rozwoju 

      Bielińska–Dusza, Edyta; Pająk, Wojciech (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      This paper is a methodological concept study of corporate social responsibility in shaping the sustainable development strategy. The article contains issues of corporate social responsibility and the problem of sustainable ...
    • Odpowiedzialność menedżera w zarządzaniu pracownikami wiedzy 

      Bednarska-Wnuk, Izabela (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      his article aims to present the role of manager as responsible individuals shaping the organizational space of their workers, particularly knowledge workers. Due to the limited volume of the article, the focus was only on ...
    • Podstawowe problemy implementacji zasad TQM w przedsiębiorstwie 

      Obora, Hubert (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      This article refers the main problems concerning implementation Total Quality Management principles in enterprise. In the first part of this paper, the author describes classifications of TQM principles. Next he characterizes ...
    • Przestrzeń organizacyjna a efektywność organizacji 

      Sikorski, Czesław ORCID; Bieńkowska, Jolanta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      The aim of this paper is to present a model of organizational space and to determine the effect of the internal consistency on the effectiveness of the organization. The construct proposed by the authors is a set of factors ...
    • Ranga mediacji w kierowaniu pracownikami współczesnej organizacji 

      Jabłoński, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      The aim of the paper is showing the role of mediation in terms of managing people within modern organization. Firstly, there has been produced communication as the determinant of rationality of decision and undertakings. ...
    • Rola komunikacji organizacyjnej w tworzeniu wizerunku wewnętrznego przedsiębiorstwa 

      Malarski, Maciej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      Functioning of every organization inseparably is connected with creating its internal image. The internal image can be built by the organization more or less consciously. Since it is about perception of the organization ...
    • Ryzyko zgodności (compliance) jako metod ograniczania ryzyka działalności firm 

      Andrzejewski, Marek (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      The compliance assessment is a relatively new area of activity in the functioning of companies. It can be classified as the mechanism to support the internal control systems. The assessment consists in verifying the ...
    • Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - remedium czy utopia 

      Zalewska-Turzyńska, Magdalena ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      In this paper the Corporate Social Responsibility issue is presented out of two perspectives. First one presents the CSR concept as a solution widely expected by stakeholders, ethically desirable and economically justified. ...
    • Społeczna odpowiedzialność w administracji publicznej 

      Broniewska, Maria Janina (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      An analysis of the causes of development of social responsibility is conducted in the article. The CRS idea has been started in business but is also useful in the field of public administration. Polish and international ...
    • Społeczne aspekty współczesnego zarządzania 

      Kaczmarek, Bogusław (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      This paper presents an analysis of social aspects an enterprise functioning and development on the background of contemporary understanding of management functions (dimensions). Among them is a human capital, social ...
    • Udział jednostek sektora publicznego w tworzeniu społecznych innowacji 

      Ćwiklicki, Marek; Tarnawska, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      The aim of the paper is to present the social innovation phenomena in the sphere of public sector. Social innovation is treated as a new challenge for institution providing public services. First the nature of the social ...
    • Układy nieformalne w organizacjach sieciowych na przykładzie biur turystycznych 

      Caban-Piaskowska, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
      This article presents the selected aspects of informal relations in network organizations. The aim of the paper is to show the role the informal relations play in network organizations. What is more, it also depicts the ...