Wyświetlanie pozycji 21-31 z 31

    • Zarządzanie zasobami ludzkim w ramach zatrudnienia tymczasowego – studium przypadku 

      Bąk-Grabowska, Dominika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      This article shows a case study of the company which employs temporary agency workers. The actions taken within the human resource management process have been recognized. The division of competences between the agency ...
    • Dysfunkcje w zarządzaniu czasem w procesie pracy kierowników 

      Ulrych, Wojciech (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      The paper presents the essence of time management in a managerial work taking into account both the unresolved issues for decades in this area, as well as new issues arising from the process of globalization. The previous ...
    • Dysfunkcje w zakresie awansu kadry kierowniczej łódzkich przedsiębiorstw na wybranych przykładach 

      Syper-Jędrzejak, Marzena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      This article presents the question of dysfunction within the managerial promotions. Based on literature studies and the research problem areas in the field of promotion policy were identified. Of particular note are the ...
    • Absencja pracownicza a diagnoza dysfunkcji zarządzania zasobami ludzkimi 

      Striker, Małgorzata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      The paper presents the main factors influencing the level of employee sickness absence and attempts to identify the possibility of using absence management models to diagnose dysfunction and pathology in human resource ...
    • Dysfunkcje w zakresie realizacji polityki równości płci 

      Tracz-Krupa, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      The aim of this paper is to diagnose the level of implementation of gender equality policy, to indicate the dysfunctions in the process of its implementation and to suggest the possible directions of improvement gender ...
    • Dysfunkcje systemu wynagradzania w organizacji 

      Oleksiak, Piotr (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      A purpose of the article is show at the overview of basic dysfunctions of systems of rewarding in the organization. In particular these dysfunctions concern the motivating function of rewarding in the reference to different ...
    • Działania antykorupcyjne – wybrane przykłady 

      Kubiak, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      Corruption is a long-lasting phenomenon that still exists in many countries and societies. In Poland and in many different countries it is perceived as an important social problem. Various actions are undertaken to reduce ...
    • Błędy komunikacyjne w procesie oceny 360 stopni (W świetle doświadczeń firmy doradztwa personalnego) 

      Jabłonowska, Lidia; Adamczyk, Justyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      360-degree feedback, considered complex and multidimensional, is not commonly used for employees’ assessments. Its success depends on a proper selection of communication strategy. The article describes errors in communication ...
    • Patologia w procesie sprawowania władzy na poziomie samorządu terytorialnego 

      Janowska, Zdzisława (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      Pathology in the process of governance in local government is a fact. It bases on the results of representative surveys of public Supreme Chamber of Control (NIK) and on opinions some officials in this regard. This paper ...
    • Aktywność polityczna i aspiracje do władzy samorządowej członków lokalnych grup działania 

      Walczak-Duraj, Danuta (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      The paper aims to present political activity of Local Activity Groups on the one hand, and their aspirations to get to local government authorities, constituting part of local partnerships, on the other. The phenomenon ...
    • Dysfunkcje w procesach rekrutacji i selekcji do contact center 

      Bera, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
      The article demonstrates possible alternatives of the progress in the recruitment and selection process in the contact center branch. The following publication also provides a critical view on the solutions applied. ...