Jak twórczo kształcić humanistów dla potrzeb rynku pracy? Studium przypadku: kierunek lingwistyka dla biznesu na Uniwersytecie Łódzkim
Abstract
Artykuł dotyczy problematyki zatrudnialności w kontekście utworzonego w 2013 r. nowego kierunku studiów ‒ lingwistyki dla biznesu. Opisano w nim proces tworzenia kierunku oraz przedstawiono założenia oraz charakterystykę programu studiów. Za jeden z kluczowych czynników uznano nie tylko współpracę dwu jednostek uniwersyteckich (Wydziału Filologicznego oraz Wydziału Zarządzania), lecz także współpracę z bezpośrednim otoczeniem biznesowym, które w opisywanym przypadku stanowią trzy firmy operujące w regionie łódzkim: Infosys, Fujitsu oraz Hewlett Packard. Efektem tej współpracy jest przygotowanie przyszłych pracowników odpowiadających na zapotrzebowanie rynku pracy oraz wspólne tworzenie nowych kierunków studiów, programów kształcenia oraz sylabusów zajęć dydaktycznych, prowadzonych przez pracowników uniwersyteckich, a także przedstawicieli lub pracowników firm działających na rynku pracy. Artykuł wskazuje na potrzebę połączenia podejścia interdyscyplinarnego (nauki humanistyczne, społeczne, zarządzanie) z autentycznymi i weryfikowanymi potrzebami regionalnego rynku pracy.
Collections
The following license files are associated with this item: