Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGoźdź-Roszkowski, Stanisław
dc.contributor.authorMakowski, Jacek
dc.contributor.editorPłuciennik, Jarosław
dc.contributor.editorCzajkowska, Maria
dc.contributor.editorWróblewski, Michał
dc.date.accessioned2018-06-29T06:17:12Z
dc.date.available2018-06-29T06:17:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationGoźdź-Roszkowski S., Makowski J., Jak twórczo kształcić humanistów dla potrzeb rynku pracy? Studium przypadku: kierunek lingwistyka dla biznesu na Uniwersytecie Łódzkim, [w:] J. Płuciennik, M. Czajkowska, M. Wróblewski (red.), Twórczość, zatrudnialność, uniwersytet, Łódź 2018, WUŁ, doi: 10.18778/8088-905-7.03.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25210
dc.description.abstractArtykuł dotyczy problematyki zatrudnialności w kontekście utworzonego w 2013 r. nowego kierunku studiów ‒ lingwistyki dla biznesu. Opisano w nim proces tworzenia kierunku oraz przedstawiono założenia oraz charakterystykę programu studiów. Za jeden z kluczowych czynników uznano nie tylko współpracę dwu jednostek uniwersyteckich (Wydziału Filologicznego oraz Wydziału Zarządzania), lecz także współpracę z bezpośrednim otoczeniem biznesowym, które w opisywanym przypadku stanowią trzy firmy operujące w regionie łódzkim: Infosys, Fujitsu oraz Hewlett Packard. Efektem tej współpracy jest przygotowanie przyszłych pracowników odpowiadających na zapotrzebowanie rynku pracy oraz wspólne tworzenie nowych kierunków studiów, programów kształcenia oraz sylabusów zajęć dydaktycznych, prowadzonych przez pracowników uniwersyteckich, a także przedstawicieli lub pracowników firm działających na rynku pracy. Artykuł wskazuje na potrzebę połączenia podejścia interdyscyplinarnego (nauki humanistyczne, społeczne, zarządzanie) z autentycznymi i weryfikowanymi potrzebami regionalnego rynku pracy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofTwórczość, zatrudnialność, uniwersytet;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.titleJak twórczo kształcić humanistów dla potrzeb rynku pracy? Studium przypadku: kierunek lingwistyka dla biznesu na Uniwersytecie Łódzkimpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2018, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2018pl_PL
dc.page.number25-35pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-905-7
dc.referencesBednarek A. (2015), Zapotrzebowanie firm z sektora nowoczesnych usług biznesowych w zakresie kandydatów ze znajomością języków obcych, publikacja w ramach projektu „Lingwistyka dla ekoodpowiedzialnego biznesu MA”, FSS/2014/HEI/W/0110, Uniwersytet Łódzki, www.l4bma.uni.lodz.pl [dostęp: 1.07.2016].pl_PL
dc.referencesGórecki J., Dzierań A., Kapusta E., Karpiesiuk Ł., Polkowski M., Raychaudhuri Sh., Srivastava A. (2015), Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2015, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, www.absl.pl/pl/web/guest/ absl-publications [dostęp: 1.07.2016].pl_PL
dc.referencesGórecki J., Gurszyńska K., Karpiesiuk Ł., Polkowski M. (2016), Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2016, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, www.absl.pl/pl/web/guest/absl-publications [dostęp: 1.07.2016].pl_PL
dc.referencesGórecki J., Jamioł J., Jasińska M., Karpiesiuk Ł., Klecha A., Micek G., Polkowski M. (2014), Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2014, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, www.absl.pl/pl/web/guest/absl-publications [dostęp: 1.07.2016].pl_PL
dc.referencesGoźdź-Roszkowski S., Makowski J. (2015), „Lingwistyka dla biznesu czy biznes dla lingwistyki?” – rola i miejsce specjalistycznych języków obcych w programie interdyscyplinarnych studiów uniwersyteckich, [w:] M. Sowa, M. Mocarz-Kleindienst, U. Czyżewska, Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II, Lublin, s. 67–78.pl_PL
dc.referencesMakowski J. (2015), Ewaluacja potrzeb przedsiębiorstw w zakresie kandydatów ze znajomością języków obcych. Wyniki badania ankietowego, publikacja w ramach projektu „Lingwistyka dla ekoodpowiedzialnego biznesu MA”, FSS/2014/HEI/W/0110, Uniwersytet Łódzki, www.l4bma.uni.lodz.pl [dostęp: 1.07.2016].pl_PL
dc.referencesSowa M., Mocarz-Kleindienst M., Czyżewska U. (2015), Nauczanie języków obcych na potrzeby rynku pracy, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II, Lublin.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-905-7.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska