Wydział Zarządzania | Faculty of Management
Przeglądaj według
Depozytariusz oświadcza, że udziela Uniwersytetowi Łódzkiemu nieodpłatnej licencji niewyłącznej do korzystania z pracy bez ograniczeń czasowych i terytorialnych w zakresie zwielokrotniania utworu i jego rozpowszechniania w formie elektronicznej w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego.
Podzbiory w tym zbiorze
Kolekcje w tym zbiorze
-
Varia [1]
Najnowsze pozycje
-
Rozwój i doskonalenie umiejętności negocjacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-05-25)Publikacja stanowi kompendium wiedzy z zakresu negocjacji, komunikacji interpersonalnej oraz wywierania wpływu na ludzi. Autorka zachęca czytelników do zgłębiania tajników sztuki negocjacji – w przystępny sposób prezentuje ... -
Wybrane zagadnienia opiniowania sądowo-informatycznego
(Polskie Towarzystwo Informatyczne, 2014)Monografia poświęcona jest opiniodawczej roli informatyki realizowanej na potrzeby wymiaru sprawiedliwości, w szczególności zagadnieniom dotyczącym metodologicznych uwarunkowań pracy biegłego informatyka oraz specyfice ... -
Wybrane metody ilościowe w finansach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-10-12)Zaawansowane analizy finansowe wymagają stosowania adekwatnych metod ilościowych. Dlatego w monografii omówiono wybrane zagadnienia statystyki opisowej i matematycznej, modelowania ekonometrycznego i wielowymiarowej analizy ... -
Rola zarządzania kontraktami w rozwoju relacji z dostawcami
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2025-03-11)Otoczenie gospodarcze i warunki funkcjonowania łańcuchów dostaw ulegają ciągłym przeobrażeniom, co znajduje odzwierciedlenie w sytuacji rynkowej i działalności przedsiębiorstw. W obliczu zmieniających się reguł konkurencji ... -
Rola interesariuszy w zarządzaniu projektem w fazie inicjacyjno-koncepcyjnej
(2024)Temat rozprawy osadzony jest w spektrum zarządzania interesariuszami w fazie inicjacyjno-koncepcyjnej projektu – czyli na etapie wizji, jeszcze przed zdefiniowaniem celów projektu. Pomimo istnienia wielu opracowań na temat ... -
Zarządzanie wirtualnymi partnerstwami projektowymi w środowisku międzynarodowym
(2024)The nature of work in today's organisations is becoming more complex, dynamic and global. Distributed, virtual teams, carrying out international projects in partnership with other organisations are becoming an increasingly ... -
Building Brand Image among Modern Individual Customers – Case Study of Starbucks Corporation
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)This case study presents the problems and challenges of image building for Starbucks. The company creates marketing strategies based on both mass marketing and segmentation marketing. In order to create a positive image ... -
Discounts and Rebates
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)The purpose of the paper is to present the essence of discounts and rebates, the purposes of their use in business practice, as well as their types. Discounts and rebates are an important tool for attracting and retaining ... -
Business Relations and Networking as One of the Best Marketing Practices
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)Networking is an excellent way to develop and establish new business contacts. The paper includes issues related to the functioning of business clubs, ways of acquiring new customers and advantages of belonging to the said ... -
CSR as an Element of a Marketing Strategy – The Example of IKEA
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)The purpose of this paper is to explain the essence of the CSR concept and the validity of its practical implementation by large companies, the essence of corporate social responsibility in building the company's image and ... -
Use of Digital Marketing Tools in Companies from the Financial Sector in the Era of COVID-19 Pandemic
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)The purpose of the paper is to present the possibilities of using modern technologies in the promotional activities of banks in Poland. This issue has gained particular importance during the development of the COVID-19 ... -
Using of Portfolio Brand Strategy – The Case Study of Łódzki Dom Kultury
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)The purpose of this paper is to indicate the usefulness of a brand portfolio management strategy for organizations operating locally in the cultural services market. Brand portfolio strategy is standardly considered useful ... -
Exploring Business Model Innovation Process: Evidences from a Czech Virtual Reality Start-up
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)The presented paper addresses the problem of business model innovation process. The article examines how a start-up can bring about changes in business model operations in the area of using virtual reality in healthcare ... -
Evidence of Effectiveness of Viral Marketing Based on Case Studies
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)The purpose of this paper is to identify the determinants of viral marketing effectiveness, based on case studies of well-known global companies. Six key rules are discussed which, if followed, increase the likelihood that ... -
Forms and Methods of Internationalization of Enterprises – The Case Study of Polish Manufacturer of Household Furniture
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)This paper addresses the problem of forming a company's expansion strategy in foreign markets – for example, a Polish furniture manufacturing company. Therefore, it is undertaken to characterize the furniture market in ... -
A Loyalty Program in the Area of Digital Transformation Based on the Example of the Costa Coffee Brand
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)The widespread digital transformation resulting from the influence of three megatrends - globalization, dynamic development of technology and the new consumer on the market, has forced companies to adapt to new market ... -
Analysis of Marketing Activities of a Trading Company – Nochem Sp. z o.o
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)The purpose of the paper is to present the profile of the chemical and cosmetic products wholesaler "Hurtownia Nochem Sp. z o.o.". The scope of activity of the wholesaler, its most important current problems, marketing ... -
The Concept and Essence, Analysis and Standards of Good and Best Practices
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)This paper captures theoretical considerations regarding the essence, concept, definition, and analysis and measurement of best practices in marketing. These can provide a basis for determining the selection of both good ... -
Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01) -
The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises: The Marriage of Science and Business – Case Studies
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-07-01)Książka stanowi prezentację teoretycznych założeń dobrych i najlepszych praktyk zarządzania marketingowego oraz przykładów ich implementacji w biznesie. Dobrane przykłady stanowią ilustrację aktualnych wyzwań, jakie stoją ...