Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 168/2003
Przeglądaj według
CONTENT
-
Wprowadzenie
Stanisława Wilmańska-Sosnowska
-
Internet - nowy wymiar działalności marketingowej
Bogdan Gregor
-
Satysfakcja klienta jako identyfikator orientacji marketingowej na rynku usług
Stanisława Wilmańska-Sosnowska
-
Strategie produktu banków
Wojciech Grzegorczyk
-
Kształtowanie cen produktów w działaniach marketingowych przedsiębiorstw
Janusz Zrobek
-
Strategie stosowane w marketingu dóbr przemysłowych
Grażyna Golik-Górecka
-
Badanie i kształtowanie niszy rynkowej
Dariusz Trzmielak
-
Partnerskie relacje w kanałach rynku
Krystyna Iwińska-Knop
-
Marketing personalny - założenia i praktyka polskich firm
Jadwiga Biesaga-Słomczewska
-
Kierunki zmian w strukturze wykorzystania środków przekazu reklamowego
Robert Kozielski
-
Strony WWW jako użyteczny instrument public relations
Bartłomiej Kurzyk
-
Handel elektroniczny w Polsce - stan obecny i perspektywy rozwoju
Bogdan Gregor, Marcin Stawiszyński
Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.
Najnowsze pozycje
-
Handel elektroniczny w Polsce - stan obecny i perspektywy rozwoju
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)Article concentrates on explanation of essence of electronic commerce, its current condition and prospects of development. The aim of the article is to explain basic notions such as e-commerce, e-business, e-economy. It ... -
Satysfakcja klienta jako identyfikator orientacji marketingowej na rynku usług
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)The distinctive feature of modern economy is a growing meaning of services. It is showed in a larger and larger amount of employees in services’ branches and increasing part of the gross domestic product, which comes ... -
Kształtowanie cen produktów w działaniach marketingowych przedsiębiorstw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)Since the transformation of the economy, pricing policy in enterprises also has changed. Our study enable to confirm that there is a quite considerable change in pricing policy which not always can follow market expectation. ... -
Strategie stosowane w marketingu dóbr przemysłowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)The paper tries to define the difference between a marketing strategy and a tactic in industrial marketing. The tactics are part of a coherent strategy. The problems are connected with (methods of grouping or classifying ... -
Internet - nowy wymiar działalności marketingowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)he purpose of the article is the essence of Internet and its capabilities of use in organization’s activities. It mainly concentrates on employment of Internet into contacts of firms with market, marketing is responsible ... -
Strategie produktu banków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)In their practice the banks use different kinds of product strategy. They depend among other things, on the run of the life cycle of the bank product. It seems that its run is different than for customer products. The lack ... -
Partnerskie relacje w kanałach rynku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)Development of new forms of co-operation in market channels is reflected by the usage of relationship marketing. It is based on the idea of corporate behaviour relying mostly on a build up of long term trust relationship ... -
Badanie i kształtowanie niszy rynkowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)The main problem of marketing is to answer the question: how and where can the firm find loyal customers. On the basis of market research, the author tries to analyze the niche and its benefits. The article focuses on the ... -
Strony WWW jako użyteczny instrument public relations
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)This paper article presents the role of corporate websites in creating and sustaining company’s image. It identifies main areas of marketers’ concerns and gives practical hints on how to establish a successful corporate ... -
Kierunki zmian w strukturze wykorzystania środków przekazu reklamowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)The article presents the scope of using of the different advertising media. The discipline of marketing is going through significant changes - this is the starting point of consideration. Such changes have been noticed ... -
Marketing personalny - założenia i praktyka polskich firm
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)Human resources are every company’s greatest asset. Organizations that want to meet challenges o f today need to implement Human Resources Management Strategy along their Corporate Business one. In the literature one ... -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2003)