Wyświetlanie pozycji 46-64 z 64

    • Rola audytu marketingowego w warunkach Nowej Ekonomii 

      Kozielski, Robert (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Marketing's fundamental problem today is low productivity and lack of measuring. Responding to competitive pressure, changes in business environment, technological challenges and other business drivers theory and practice ...
    • Rola badań marketingowych w programie całościowej identyfikacji 

      Nikodemska-Wołowik, Anna Maria (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      The role of marketing research is substantial in all areas of contemporary business. Since the 80ties it has become an indispensable tool in creating corporate identity of an organization. But CI refers not only to culture, ...
    • Rola Internetu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 

      Sobczyk, Genowefa (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      The paper presents the characteristics and the role of the Internet as the global means of communicating in creating the competitive prevalence of enterprises on the market. The promotion, distribution of products and the ...
    • Segmentacja jako podstawa zróżnicowania działań marketingowych 

      Szulce, Halina; Walkowiak, Katarzyna; Florek, Magdalena (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Market segmentation has a key - meaning in marketing planning process and in choosing of strategy for both productive firms, service companies and non-profit organizations. Suit choice of segmentation criteria, procedures ...
    • Stan i perspektywy marketingu bezpośredniego w Polsce 

      Trojanowski, Mariusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      In Poland the direct marketing is in its early implementation stage, while in other regions (Western Europe and the USA) we observe its developed form. Various market analysis (including attitude of both corporate and ...
    • System wspomagania decyzji marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem 

      Kałążna-Drewińska, Urszula (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Managing modern business is very complicated. It is a process of constant decision making where decisions are based on variety of information. In order to render accurate decision making possible Marketing Decision Support ...
    • Wpływ technologii informacyjnej na rozwój systemów informacji marketingowej 

      Kapera, Krzysztof (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      The paper's topic concentrates on the main aspects of marketing information systems' evolution. That development results from two main factors: the increase of significance of marketing as a specialized domain of management ...
    • Współczesne aspekty funkcjonowania kontroli marketingowej 

      Kowal, Witold (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      The present marketing control theory doesn't suit the new management concepts. The most important fields that will influence the future change of marketing control theory are: new marketing concepts, new ideas of corporate ...
    • Wstęp 

      Gregor, Bogdan ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
    • Wykorzystanie baz danych w marketingu 

      Urbanowska-Sojkin, Elżbieta; Sojkin, Bogdan (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      This article explains how to utilize a database in the marketing activities. It shows, how a databases can improve performance of the management in areas like: market knowledge, direct marketing, customer relationship ...
    • Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych 

      Karcz, Kornelia; Bajdak, Andrzej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      The Internet is becoming an inherent part of the marketing research process. The Internet is been used increasingly in the area of secondary data collection. The use of the Internet has also made primary research faster, ...
    • Wymiary relacji z konsumentem na rynku usług w świetle wyzwań nowej gospodarki 

      Mitręga, Maciej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      This article presents the results of the analysis of data collected in interviews based on it sample of customers of banks, mobile telephony operators and travel agencies in Poland. He objective of the research was to ...
    • Zakres globalizacji sektorów gospodarki światowej w świetle analizy listy "Global 1000" 

      Wiktor, Jan W. (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      The paper is focused on a structure of contemporary world economy and on identification of scope of globalization of each sector. The article is based on an analysis of Global 1000 List from year 2003. This analysis refers ...
    • Zarządzanie jakością usług w polskich bankach w świetle wymagań globalnego rynku finansowego 

      Garczarczyk, Józef; Skikiewicz, Robert (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Processes of globalization are completely reflected in the world financial market. Mergers and alliances of financial institutions are the indications of these processes. Among others, the world financial corporations ...
    • Zarządzanie procesem lojalności konsumenckiej 

      Pietrzak, Joanna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      The growing power of consumers in the marketplace has led many producers and suppliers to a dramatic question: does unlimited access to goods and services mean the end of customer loyalty? Loyalty itself is a complex ...
    • Zarządzanie sobą a zarządzanie zespołem 

      Mruk, Henryk (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      One of the elements of building competitive advantage of a company is efficient leadership. The role of leader is to formulate vision and strategy of the development il a company. The condition of successful team management ...
    • Zarządzanie wartością klienta marketingowym wymogiem konkurencyjności współczesnego przedsiębiorstwa - wybrane problemy 

      Otto, Jacek (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      The globalisation of business and the evolving recognition of the importance of customer retention, market economics and customer relationships economics, among other trends reinforce the change in mainstream marketing. A ...
    • Zastosowanie internetowych narzędzi badań marketingowych w polskich przedsiębiorstwach 

      Mącik, Radosław (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      This paper presents selected results of research about the use of the Internet marketing data sources, conducted over the Internet by using electronic questionnaire. Author examines in the paper topics including: research ...
    • Zintegrowana komunikacja marketingowa. Nowe podejście - propozycja uporządkowania pojęć 

      Rydel, Maciej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)
      Integrated Marketing Communications (IMC) is something more than Marketing Communications and Promotion. IMC integrates not only traditional (formal) Marketing Communications elements: Advertising, Public Relations, Sales ...