Przeglądaj według

 


SPIS TREŚCI

1. Funkcje przytoczeń i role osób mówiących w przekazie dziennikarskim (casus dwóch tekstów: przemocowego i o przemocy)
Monika Grzelka, Agnieszka Kula
2. Wartościowanie w prasowych artykułach sponsorowanych
Katarzyna Wyrwas
3. Prozodia semantyczna w dyskursie politycznym (porównanie polsko-słowackie)
Sylwia Sojda
4. Augmentativa i ich funkcje w powieści Ten się śmieje, kto ma zęby Zyty Rudzkiej
Iwona Burkacka
5. O (poza)słowotwórczym charakterze wartościowania. Próba analizy wartościujących negatywnie neologicznych derywatów prostych — na materiale Obserwatorium Językowego UW
Jarosław Łachnik
6. Grubancypacja jako struktura słowotwórcza i pojęciowa w polskim dyskursie o otyłości
Marta Chojnacka-Kuraś
7. Eufemizmy jako środki wartościujące — przegląd definicji
Aleksandra Kujawiak
8. Pragmatyczna istota jedności ponadfrazowych w ramach struktury tekstu: celowość — ocena — wartościowanie
Katarzyna Nobis-Wlazło
9. Konotacje wartościujące w odapelatywnych nazwach górnośląskich lokali gastronomicznych
Izabela Łuc
10. Szyldy miejskie w perspektywie aksjolingwistycznej
Dorota Miller
11. Dom Spokojnej Starości „Baśniowe Zacisze” – o nazwach ośrodków dla seniorów w aspekcie aksjolingwistycznym
Katarzyna Jachimowska
12. Zmiany w obrazie wybranych regionów i ich mieszkańców we współczesnym języku polskim na przykładzie Śląska i Ślązaka
Beata Żywicka
13. Wartości kibicowskie odzwierciedlone w propozycjach nazewniczych oficjalnego sklepu Łódzkiego Klubu Sportowego
Katarzyna Burska
14. O emocjach w polskojęzycznym i niemieckojęzycznym komentarzu sportowym. Analiza porównawcza elementów językowych nazywających emocje i służących ich wyrażaniu
Emilia Pankanin
15. Wartościowanie poprzez ekspresję i zabarwienie aksjologiczne języka komentosfery Facebooka. Studium eksploracyjne
Anna Teler, Aleksandra Urzędowska
16. Wybory translatorskie Anny Bańkowskiej w przekładzie Anne z Zielonych Szczytów jako przedmiot wartościowania (na materiale komentarzy z blogów i serwisów czytelniczych)
Anna Fornalczyk-Lipska
17. Wartości w obszarze kultury korporacyjnej (na przykładzie analizy językowej Kodeksu postępowania biznesowego)
Irina Rolak
18. Aksjologiczne pozycjonowanie KOBIETY i MĘŻCZYZNY w listach pasterskich Episkopatu Polski w XXI wieku
Michał Szczyszek
19. Przydatność analizy korpusowej do badania wartościowania w recenzjach awansowych
Michał Grech
20. Wartościowanie w recenzjach awansowych w dyscyplinie sztuki muzyczne
Beata Grochala
21. O produkcie bez słów. Pozajęzykowe sposoby wyrażania wartości w tzw. cichej recenzji w serwisie TikTok
Beata Kacperska-Jachimska
22. Językowy obraz rodziny w wypowiedziach łódzkich studentów — w świetle badań ankietowych przeprowadzonych na grupie polskiej i ukraińskiej młodzieży
Anna Sokół-Klein
23. Uwarunkowania metadyskursu na temat obrazu Łodzi w mediach
Mateusz Gaze
24. Język wartości we współczesnych reportażach radiowych o przyrodzie
Katarzyna Nakonieczna
25. Destrukcyjna siła języka oprawców i potęga mowy ojczystej ofiar — esej o różnych obliczach języka jako wartości w kontekście totalitaryzmu sowieckiego
Jarosław Pacuła
26. The axiological conceptual functions of the “Russian World” (Russkiy mir): mythologeme, cultureme, and ideologeme
Anastassiya Starodubtseva
27. Ośmieszenie jako ewaluatywny akt mowy (na przykładzie fragmentu współczesnego polskiego dyskursu parlamentarnego)
Dagmara Banasiak
28. Wybory parlamentarne jako przedmiot wartościowania (na podstawie wypowiedzi opublikowanych w serwisach wyborcza.pl i wPolityce.pl)
Bartłomiej Cieśla, Mikołaj Połetek
29. Język narzędziem dyskredytacji wizerunku dziennikarzy stacji TVN w programie telewizji publicznej Jak oni kłamią
Agnieszka Piela
30. Racjonalna komunikacja jako wartość sfery publicznej
Edyta Pałuszyńska
31. Cnota umiarkowania, czyli „dojrzała spontaniczność” (na podstawie współczesnych dyskusji publicznych dotyczących kryzysu uchodźczego)
Monika Kaczor
32. Wielofunkcyjność językowych środków wartościujących w rozmowach osób w wieku senioralnym
Paulina Pawłowska
33. Intensyfikatory przysłówkowe w chorwackim i polskim języku potocznym — wartościowanie, subiektywizacja i ekspresywność
Paulina Pycia-Košćak
34. Charakterystyka wartościowań wokół języka esperanto — perspektywa emiczna
Ida Stria
35. Perswazyjne środki językowe zastosowane w tematach internetowej korespondencji handlowej (na przykładzie marek odzieżowych Esotiq i Triumph)
Justyna Majchrowska

Najnowsze pozycje

Pokaż więcej...