Show simple item record

dc.contributor.authorBieńkowska, Jolanta
dc.date.accessioned2012-04-06T11:46:10Z
dc.date.available2012-04-06T11:46:10Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/298
dc.description.abstractThe following article presents Abraham Maslov’s hierarchy of needs theory in a slightly different interpretation from those commonly found in publications on the management field. The analysis of Maslov’s assumptions that is provided in the article has consequently given rise to a conception of diagnosing employees needs in an organization. This, in turn, might be useful in building individualized motivational systems.pl_PL
dc.language.isootherpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;
dc.titlePoszukiwanie metod skutecznego motywowania pracownikówpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number397-407
dc.referencesFormański J., Psychologia. Podręcznik dla szkół medycz nych, Warszawa, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2003
dc.referencesGros U., Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003
dc.referencesKozioł L., Motywacja w pracy. Determinanty ekonomiczno-organizacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2002
dc.referencesMaslow A., Motywacja i osobowość, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1990
dc.referencesObuchowski K., Psychologia dążeń ludzkich, PWN, Warszawa 1965
dc.referencesReykowski J., Z zagadnień psychologii motywacji, Wydawnictwa szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1977
dc.referencesStoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992
dc.referencesWeber R.A., Zasady zarządzania organizacjami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record