Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKafel, Tomasz
dc.date.accessioned2012-04-06T11:33:33Z
dc.date.available2012-04-06T11:33:33Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/290
dc.description.abstractThe adaptability of portfolio analysis to non-governmental organizations is the purpose of the paper. The criteria of strategic business units evaluation used in portfolio analysis of companies is presented in the first part of the article. The specificity of strategic management in non-governmental organizations is shown in the next part of the article. The tools helpful in the process of strategy formulation are described next. The matrix of portfolio analysis created by R. Gruber and M. Mohr is described in this part. The opportunities and limits of portfolio analysis applications in non-governmental organizations are presented at the end of the paper.pl_PL
dc.language.isootherpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;
dc.titleAnaliza portfelowa jako narzędzie formułowania strategii organizacji pozarządowychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number299-309
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Krakowie; Wydział Zarządzania; Katedra Metod Organizacji i Zarządzania
dc.referencesDrucker P., Zarządzanie organizacją pozarządową, Fundusz Współpracy, Program Phare Dialog Społeczny - NGOs, Warszawa 1995
dc.referencesFilantropia zaczyna się w pracy, Gazeta Wyborcza. Dodatek Praca 17 lipca 2000
dc.referencesGruber, R. E. i Mohr, M. Strategic Management for Multipurpose Nonprofit Organisations, California Management Review, 1982, 24 (3)
dc.referencesHiggins J.M., Vincze J.W., Strategic management and organizational policy, Dryden Press 1986.
dc.referencesHudson M., Bez zysków i strat. Sztuka kierowania organizacjami sektora pozarządowego, Centrum Informacji dla Organizacji Pozarządowych BORDO, Warszawa 1997
dc.referencesIwankiewicz-Rak B., Marketing organizacji niedochodowych, AE Wrocław, Wrocław 1997
dc.referencesKaplan R S, Norton D P., Strategiczna karta wyników. Praktyka., Centrum Informacji Menedżera Warszawa 2001
dc.referencesKearns K.P., Private Sector Strategies for Social Sector Success, Jossey$Bass Inc., Publisher, San Francisco 2000
dc.referencesLynas G.M., Ritchie K., Corporate planning: an empirical study of UK Charitable organizations, „International Review of Strategic Management”, 1995 nr 5
dc.referencesMacMillan, I. C., Competetive Strategies for Not-for-Profit Organizations. Advances in Strategic Management, tom 1., Greenwich,Conn.: JAI Press, 1983
dc.referencesNutt P.C., Backoff R.W., Strategic Management of Public And Third Sector Organisations, Jossey$Bass Inc., Publishers, San Francisco 1992
dc.referencesObłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1993
dc.referencesStoner J., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord