Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBroniewska, Grażyna
dc.date.accessioned2012-04-05T08:31:26Z
dc.date.available2012-04-05T08:31:26Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/279
dc.description.abstractThe incidence of network services in business environment necessitated a revision of heretofore used management methods. In consequence a virtual management concept was developed. Moreover, for the purpose of virtual organization, new communication systems have been worked adds up with their advantages but also threats. To fight those threats it is necessary to get acquainted with a specific category of emotional intelligence called "virtual emotional intelligence". Through a review of existing in literature definitions on EQ (Emotional Quality, Emotional Intelligence Quotient) – which encompasses intrapersonal, interpersonal and praxeological competences – this study identifies utility of those skills for the employees emotional and cognitive process of adaptation to conditions specific for virtual distance work.
dc.language.isootherpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;
dc.titleInteligencja emocjonalna w organizacji on-linepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number189-198
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki; Wydział Zarządzania; Katedra Zarządzania
dc.referencesBroniewska G., Inteligencja emocjonalna (EQ) i intelektualna (IQ) w zarządzaniu, Problemy Jakości 2005, nr 4
dc.referencesBroniewska G., Inteligencja emocjonalna w pracy kierownika w : Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu. W drodze do doskonałości, W. Błaszczyk (red.) Wyd. UŁ, Łódź 2008
dc.referencesBrzozowski M., Organizacja wirtualna, Wyd. PWE, Warszawa 2010
dc.referencesBrzozowski M., Ewolucja podejmowania wirtualności i definiowanie organizacji wirtualnej, w: Management Forum 2010 : Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania strategicznego, Wyd. Katedra Teorii Zarządzania SGH, Warszawa 2006
dc.referencesGrudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Wyd. Difin, Warszawa 2007
dc.referencesKnosala R. Red.), Komputerowo zintegrowane zarządzanie, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2000
dc.referencesNajda-Janoszka M., Organizacja wirtualna, Difin, Warszawa 2010
dc.referencesOpolska A., Karbowski A., Cichocki M., Wirtualna inteligencja emocjonalna, e-mentor.edu.pl, Czasopismo Internetowe SGH, Warszawa 2009, nr 2(wyd.30)
dc.referencesPerechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwach sieciowych, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2005
dc.referencesPerechuda K. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, Wyd. Placet, Warszawa 2000
dc.referencesPerkowski R., Szymanowski W., Cykl życia i efektywność przedsiębiorstw wirtualnych na podstawie badań, w : Informacja w społeczeństwie XXI wieku. Monografie i Opracowania , Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009
dc.referencesRossi de Miro R., On Definning Virtual Emotional Intelligence, European Conference on Information Systems, Gdańsk 2002
dc.referencesSkarżyńska K., Henne K., Szczęście on Line, Charaktery-portal psychologiczny, sierpień 2005 (www.charaktery.eu)
dc.referencesWorkman M., Kahnweiler W., Bommer W., The Effecs of Cognitive Style and Media Richness on Commitment to Telework and Virtual Teams, Journal of Vocation Behaviour, 2003, no 63
dc.referencesŻukowska-Budka J., Odmienne ujęcie funkcji motywacji oraz kontroli w organizacji wirtualnej, w: Management Forum 2020. Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania strategicznego, Katedra Teorii Zarządzania SGH, Warszawa 2006


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord