Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017, Tom 5, Numer 2
Przeglądaj według
Wychowawca małego dziecka. A Young Child Educator, red. Lucyna Telka
SPIS TREŚCI
-
Wychowawca małego dziecka – wprowadzenie w problematykę numeru
Lucyna Telka
-
Wychowawca małego dziecka – „intelektualne życie profesjonalne”
Lucyna Telka
-
Filozoficzne aspekty „bez-względności” słowa w relacji dorosły – małe dziecko
Anna Walczak
-
Dialog dzieci i nauczycieli w żłobkach Reggio Emilia
Aleksandra Maj
-
Kim są dzieci, jak się uczą? – jakościowa analiza wywiadu z wychowawcami w żłobku
Małgorzata Karwowska-Struczyk
-
Responsywność opiekuna a poczucie autonomii dziecka we wczesnym dzieciństwie
Agnieszka Lasota
-
Developmental and educational goals of early childhood education and care – perspective of Warsaw caregivers
Olga Wysłowska
-
Wczesna edukacja dziecka w opiniach opiekunów poznańskich żłobków – raport z badań
Katarzyna Sadowska
-
Early Childhood Education and Care System in Finland
Jenni Salminen
-
Structural, Process and Curriculum Quality of Day Care and Preschool Provisions in the Netherlands
Elyse van de Riet, Pauline Slot
-
Żłobek – współpraca ze środowiskiem społecznym na rzecz wspierania dziecka i rodziny. Przykład łódzkich żłobków
Halina Mazur
-
Recenzja książki Daniela Verby – Le métier d’éducateur de jeunes enfants. Un certain regard sur l’enfant. Nouvelle édition, entièrement actualisée
Lucyna Telka
-
QualityMatters: How and under what conditions does quality in early education and care matter? A study across four European countries
Joana Cadima
Studia i rozprawy
Prace z warsztatu
Dyskusje i polemiki
Aktualia / kronika
Najnowsze pozycje
-
Early Childhood Education and Care System in Finland
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)In Finland, Early Childhood Education and Care (ECEC) includes day care arrangements offered to families (care) along with goal-oriented early childhood education (early education and teaching) provided for children prior ... -
Wczesna edukacja dziecka w opiniach opiekunów poznańskich żłobków – raport z badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The aim of the study is to show the perception of early childhood education on the part of caregivers working in crèches in Poznan and taking care of children up to three years of age. Defining the concept of early childhood ... -
Developmental and educational goals of early childhood education and care – perspective of Warsaw caregivers
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The following inquiry aims at exploring the beliefs of caregivers from the Public Crèche Network in Warsaw, the biggest network of this type in Poland, on the importance of fostering different developmental and educational ... -
Responsywność opiekuna a poczucie autonomii dziecka we wczesnym dzieciństwie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The purpose of this article is to show the essence of the positive relationship between a caregiver and a child in early childhood. These relations can be defined as the readiness of adults to respond to signals coming ... -
Kim są dzieci, jak się uczą? – jakościowa analiza wywiadu z wychowawcami w żłobku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)This article presents the results of a focus group interview with caregivers in a crèche, during which they spoke about various issues important to them concerning their relationships with children and they tried to discover ... -
Dialog dzieci i nauczycieli w żłobkach Reggio Emilia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The article presents the Reggio Emilia approach in the context of educational experiences of the youngest children attending infant-toddler centers. From the very beginning, these institutions have been seen as a place of ... -
QualityMatters: How and under what conditions does quality in early education and care matter? A study across four European countries
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)QualityMatters, an extension of a European Commission funded study, the CARE project, intends to examine whether the quality of teacher-child interactions varies as a function of particular classroom features (e.g., types ... -
Wychowawca małego dziecka – „intelektualne życie profesjonalne”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)An educator of a child in a crèche undertakes a reflection on the educational activities and their orientation in a theoretical sense. Together with the co-operating educators, such person takes up “intellectual professional ... -
Filozoficzne aspekty „bez-względności” słowa w relacji dorosły – małe dziecko
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)This article is an attempt of showing the presence of the word – the living word – as a linguistic/speech means in human being’s relation with the Other – with somebody closer than somebody else, who testifies with his/her ... -
Recenzja książki Daniela Verby – Le métier d’éducateur de jeunes enfants. Un certain regard sur l’enfant. Nouvelle édition, entièrement actualisée
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Structural, Process and Curriculum Quality of Day Care and Preschool Provisions in the Netherlands
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The presented study investigated the structural, process and curriculum quality in Dutch Early Childhood Education and Care (ECEC) system. Teachers (N = 46) completed a structured questionnaire about the teacher, classroom ... -
Żłobek – współpraca ze środowiskiem społecznym na rzecz wspierania dziecka i rodziny. Przykład łódzkich żłobków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The text is a synthetic presentation of the endeavors of nursery staff to cooperate with a variety of institutions in order to support a child and a family in the nursery. What deserves to be emphasized is the educational ... -
Wychowawca małego dziecka – wprowadzenie w problematykę numeru
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)