• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica Tom 013 (1986)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica Tom 013 (1986)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Möglichkeiten des Sprachlernens mit Hilfe von Kinderliedern

No Thumbnail [100%x80]
View/Open
178__Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica 13. 1986.pdf (396.3Kb)
Date
1986
Author
Vahle, Fritz
Metadata
Show full item record
Abstract
Piosenki dziecięce są zdaniem autora dla dzieci uniwersalnym medium w procesie poznania języka. Posiadają one różnorakie możliwości dydaktyczne. Autor podkreśla trzy najistotniejsze aspekty, które uwypuklają rolę piosenki w przyswajaniu przez dzieci języka: a/ rytm i melodia pomagają w przyswojeniu sobie tekstu b/ dzięki powtarzającym się zwrotkom utrwalane są całe wzory zdaniowe с/ piosenka dziecięca jest obrazowa i dlatego rozwija wyobraźnię dziecka Jeśli tekst został przez dzieci właściwie zrozumiany, wówczas można omówić występujące w nim problemy gramatyczne. Autor przytacza teksty piosenek, na podstawie których można wyjaśnić dzieciom niektóre problemy słowotwórcze, zastosowanie form imperatywnych lub różnego rodzaju form pozdrowień. Piosenka dziecięca przyczynia się więc w sposób jednoznaczny dp lepszego zrozumienia i nauczenia się języka.
URI
http://hdl.handle.net/11089/15176
Collections
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica Tom 013 (1986) [15]

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 

NoThumbnail