dc.contributor.author | Vahle, Fritz | |
dc.date.accessioned | 2015-12-07T13:00:31Z | |
dc.date.available | 2015-12-07T13:00:31Z | |
dc.date.issued | 1986 | |
dc.identifier.issn | 0208-6077 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/15176 | |
dc.description.abstract | Piosenki dziecięce są zdaniem autora dla dzieci uniwersalnym
medium w procesie poznania języka. Posiadają one różnorakie
możliwości dydaktyczne. Autor podkreśla trzy najistotniejsze aspekty,
które uwypuklają rolę piosenki w przyswajaniu przez dzieci
języka:
a/ rytm i melodia pomagają w przyswojeniu sobie tekstu
b/ dzięki powtarzającym się zwrotkom utrwalane są całe wzory zdaniowe
с/ piosenka dziecięca jest obrazowa i dlatego rozwija wyobraźnię
dziecka
Jeśli tekst został przez dzieci właściwie zrozumiany, wówczas
można omówić występujące w nim problemy gramatyczne.
Autor przytacza teksty piosenek, na podstawie których można
wyjaśnić dzieciom niektóre problemy słowotwórcze, zastosowanie
form imperatywnych lub różnego rodzaju form pozdrowień.
Piosenka dziecięca przyczynia się więc w sposób jednoznaczny
dp lepszego zrozumienia i nauczenia się języka. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | de | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;13 | |
dc.title | Möglichkeiten des Sprachlernens mit Hilfe von Kinderliedern | pl_PL |
dc.title.alternative | Możliwości uczenia się języka przy pomocy piosenki dziecięcej | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [183]-194 | pl_PL |