Show simple item record

dc.contributor.authorVahle, Fritz
dc.date.accessioned2015-12-07T13:00:31Z
dc.date.available2015-12-07T13:00:31Z
dc.date.issued1986
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/15176
dc.description.abstractPiosenki dziecięce są zdaniem autora dla dzieci uniwersalnym medium w procesie poznania języka. Posiadają one różnorakie możliwości dydaktyczne. Autor podkreśla trzy najistotniejsze aspekty, które uwypuklają rolę piosenki w przyswajaniu przez dzieci języka: a/ rytm i melodia pomagają w przyswojeniu sobie tekstu b/ dzięki powtarzającym się zwrotkom utrwalane są całe wzory zdaniowe с/ piosenka dziecięca jest obrazowa i dlatego rozwija wyobraźnię dziecka Jeśli tekst został przez dzieci właściwie zrozumiany, wówczas można omówić występujące w nim problemy gramatyczne. Autor przytacza teksty piosenek, na podstawie których można wyjaśnić dzieciom niektóre problemy słowotwórcze, zastosowanie form imperatywnych lub różnego rodzaju form pozdrowień. Piosenka dziecięca przyczynia się więc w sposób jednoznaczny dp lepszego zrozumienia i nauczenia się języka.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isodepl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;13
dc.titleMöglichkeiten des Sprachlernens mit Hilfe von Kinderliedernpl_PL
dc.title.alternativeMożliwości uczenia się języka przy pomocy piosenki dziecięcejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[183]-194pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record