Search
Now showing items 1-10 of 22
Próba oceny funkcjonainej znajomości intonacji angielskiej u studentów I roku anglistyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1983)
The paper presents the results of research carried out among first year
students of the Institute of English, University of Łódź. The aims of the research
were: a) to find out whether the students have a functional ...
Der Terminus als lexikalisch-semantische Einheit des Spezialwortschatzes
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1983)
W niniejszym artykule zostały omówione i wyjaśnione teoretycznie niektóre
zagadnienia lingwistyczne, mające powiązania z terminem. Szczególnej
analizie poddano zagadnienie znaczenia leksykalnego oraz omówiono treść i ...
Measures of Vocabulary Size and Vocabulary Acquisition
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1983)
Artykuł niniejszy przedstawia niektóre wyniki przeprowadzonych na świecie
badań w zakresie pomiaru zasobu słownictwa u dzieci i dorosłych. Wyniki te
autor artykułu porównuje z wynikami badań przeprowadzonych wśród ...
Perfective of Dynamie Verbs vs Perfect
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1983)
W artykule niniejszym podjęta jest próba określenia wspólnych cech aspektu
dokonanego (Perfective) czasowników dynamicznych (Dynamic Verbs) języka
polskiego i perfektu (Perfect) występującego w angielskich odpowiednikach
tych ...
Konsonantenalternationen im Deutschen und Polnischen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1983)
Artykuł zawiera szczegółową i obszerną analizę alternacji konsonantycznych,
mających miejsce we współczesnym języku niemieckim i polskim.
Autor omawia tutaj wszystkie typy alternacji konsonantycznych, występujące
w ...
Unidirectional Bilingualism
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1983)
W pracy niniejszej opisano swego rodzaju eksperyment naturalny podjęty z
dwojgiem dzieci autora (obecnie dziewczynka ma 9 lat, a chłopiec 12), celem
którego było przekonać się, czy uda się je nauczyć mówić w języku ...
On the Pro-form One
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1983)
W swoim artykule omawiałam angielski zaimek one. Zakładając istnienie osobnej
reguły transformacyjnej wprowadzającej ten zaimek, próbowałam ustalić,
w jaki sposób ona działa oraz jakie są podobieństwa i różnice między ...
O większą efektywność nauczania słownictwa na neofilologlach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1983)
The article is а résumé of a much larger work {in preparation) which
« aims at defining the situation in vocabulary teaching to students of English
departments.
Having studied the vocabulary load as used in teaching ...
Vokalalternationen im Deutschen und Polnischen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1983)
Celem artykułu jest szczegółowa konfrontacja alternacji wokalicznych
zachodzących w języku niemieckim i polskim. Alternacje te służą w obu językach,
a szczególnie w znacznie szerszym stopniu w języku polskim sygnalizowaniu
klas ...
When and How to Teach Intonation?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1983)
Artykuł przedstawia szereg sposobów zwiększenia efektywizacji nauczania intonacji na różnych poziomach nauczania języka angielskiego. Przede wązystkim postulowane jest rozpoczynanie nauki intonacji już od samego początku
nauki ...