Browsing Wydział Nauk o Wychowaniu/Faculty of Educational Sciences by Title
Now showing items 1-20 of 463
-
A badge as a suggestion to build up positive social atmosphere on the example of MOW No 1 in Łódź
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
A Short History of the Sublime in Polish Literature from a Comparative Perspective
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Aktualność mechanizmów dochodzenia do władzy na przykładzie biografii Juliusza Cezara
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Zasadniczym celem artykułu jest przedstawienie procesu dochodzenia do władzy na przykładzie biografii Juliusza Cezara. Analiza biografii pokazuje, że na sukces Cezara złożyły się następujące czynniki: mądrość życiowa, ... -
Aktywność edukacyjna uczestników UTW jako kompensacja i/lub kontynuacja rozwoju na przykładzie wybranych biografii edukacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)W artykule autorka przedstawia kompetencyjny model starości jako optymalny dla osób starszych. Stawia pytanie, czy udział w ofercie Uniwersytetu Trzeciego Wieku pozwala na zdobywanie kompetencji, które wymienia literatura ... -
Aktywność fizyczna polskich seniorów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The level of physical activity of the Polish seniors has been defined in accordance with Grimba’s scale of everyday activity. The examined people declared a level of activity in the past and present. The research was ... -
Aktywność ruchowa w kontekście rehabilitacji psychiatrycznej na przykładzie Środowiskowego Domu Samopomocy w Lublinie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Celem artykułu jest ukazanie Czytelnikowi różnorodnych form aktywności ruchowej w terapii osób z zaburzeniami psychicznymi z akcentowaniem ich walorów zdrowotnych. Autor odwołuje się do własnych obserwacji, poczynionych w ... -
Aktywność zawodowa vs pobieranie świadczeń socjalnych jako korelaty jakości życia dorosłych użytkowników implantów ślimakowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)W przeprowadzonych badaniach 65 dorosłych osób poddanych wszczepowi implantu ślimakowego, w dwóch porównywanych grupach – osoby z głuchotą prelingwalną i osoby z głuchotą postlingwalną – dokonano analizy poczucia jakości ... -
Alternatywna metoda wyznaczania maksymalnego poboru tlenu (vO2max) przez organizm człowieka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Introduction: One of the main tasks of the physiology of human exercise is the evaluation of physical efficiency. The maximal oxygen uptake (Vo2max) is the best indicator of physical fitness. It allows to widely predict a ... -
Anaerobowe zdolności motoryczne piłkarzy w wieku 9–15 lat objętych programem polish soccer skills
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Introduction. The key element of the footballer’s training is the preparation of the physical performance. Long-term observations have shown tracks in the development of motor skills. In football, anaerobic abilities play ... -
Anthropological Study of Memoirs of Ethnic Minority Members (On the Example of the Lemko Diaries): Methodological Proposals
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Antyspołeczne zaburzenia osobowości a skuteczność oddziaływań terapeutycznych i resocjalizacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Antyspołeczne zaburzenia osobowości należą do tej kategorii dysfunkcji psychicznych człowieka, które skutkują jego nieprawidłowym zachowaniem, niejednokrotnie utrudniającym lub wręcz uniemożliwiającym przystosowanie do ... -
Architecture of Poland as the Heritage of the Past in the Present. Castles, palaces and mansions, historic cities
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Around ‘Biographical Perspectives’: An Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Artysta – pedagog – ambasador sztuki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Auto/narrative as a Means of Structuring Human Experience
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Autobiografia jako autokreacja. Twórcze aspekty procesu myślenia autobiograficznego w edukacji dorosłych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)W swoim artykule zakładam, że aktywność autobiograficzna jest formą autokreacji. Wspomaganie myślenia autobiograficznego w edukacji dorosłych może wpływać na kształtowanie postaw twórczych wobec codziennych zadań i problemów. ... -
Autobiographical Strategy and Attitude of Halina Birenbaum as a Form of Passing on a Witness of the Holocaust
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Autobiographies of Macedonian Refugee
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Autokreacja małżonków bezdzietnych do wielowymiarowego rodzicielstwa adopcyjnego. Perspektywa pedagogiczno-antropologiczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)