dc.contributor.author | Gajda, Damian | |
dc.contributor.author | Jurkiewicz, Tomasz | |
dc.date.accessioned | 2012-06-06T14:53:08Z | |
dc.date.available | 2012-06-06T14:53:08Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 0208-6018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/718 | |
dc.description.abstract | Nowe technologie pozwalają zdobyć przewagę konkurencyjną. Przedsiębiorstwa, które
wprowadzają innowacje do swoich produktów lub sposobu funkcjonowania mogą się szybciej
rozwijać i są w mniejszym stopniu dotknięte zagrożeniem upadłości w czasie okresie spowolnienia
gospodarczego. Od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej firmy mające nowe pomysły na
rozwój mogły dofinansować ich realizację dzięki funduszom unijnym. Znaczna część tych
środków trafiła do polskich małych i średnich przedsiębiorstw, aby zwiększyć konkurencyjność
polskiej gospodarki.
Przeprowadzone w roku 2007 oraz w 2009 badanie ankietowe na grupie losowo wybranych
ponad 1300 małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce pozwoliło na ilościową ocenę
innowacyjności i wykorzystania nowych technologii. Autorzy przedstawiają wyniki badań
z uwzględnieniem podziału na branże działalności oraz wielkość przedsiębiorstwa, dzięki czemu
możliwe jest wskazanie grup najbardziej innowacyjnych polskich MSP oraz czynników
innowacyjność determinujących. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica; | |
dc.subject | innovations | pl_PL |
dc.subject | small size eneterprises | pl_PL |
dc.subject | medium size eneterprises | pl_PL |
dc.subject | sample survey | pl_PL |
dc.title | Innovations and usage of new technologies in Polish small and medium-sized enterprises. Results of a sample survey | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 387-396 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Gdański; Wydział Zarządzania; Katedra Statystyki | |