dc.contributor.author | Fijałkowska, Aleksandra | |
dc.date.accessioned | 2012-06-05T09:17:33Z | |
dc.date.available | 2012-06-05T09:17:33Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 0208-6018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/704 | |
dc.description.abstract | Artykuł przywołuje zagadnienie błędów nielosowych w badaniach opinii publicznej,
w kontekście zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce. Pamiętając o rozbieżnościach
pomiędzy wynikami sondaży przedwyborczych w 2005 roku w stosunku do późniejszego wyniku
elekcji, temat ten warto ponownie przywołać do dyskusji.
Praca obejmuje między innymi rdzeń teoretyczny problemu błędów nielosowych, na który
składają się przede wszystkim ich opis oraz konsekwencje, jakie niosą za sobą takie właśnie
błędy. Autorka pragnie zauważyć też istotność kwestii rzetelności naukowej oraz
odpowiedzialności etycznej, jakie spoczywają na badaczu podczas realizacji badania opinii.
Problem zostanie opisany za pomocą analizy wybranych wyników badań, opublikowanych przez
różne jednostki badawcze. Zostaną także zaprezentowane wyniki eksperymentów i badania
Autorki, mających za zadanie ustalić do jakiego stopnia badacz może modyfikować i sterować
informacjami oraz respondentami podczas realizacji badania opinii. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica; | |
dc.subject | public opinion research | pl_PL |
dc.subject | non-random errors | pl_PL |
dc.subject | society manipulation | pl_PL |
dc.subject | ethics | pl_PL |
dc.title | Non-random errors in opinion polls | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 239-247 | |