Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFijałkowska, Aleksandra
dc.date.accessioned2012-06-05T09:17:33Z
dc.date.available2012-06-05T09:17:33Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/704
dc.description.abstractArtykuł przywołuje zagadnienie błędów nielosowych w badaniach opinii publicznej, w kontekście zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce. Pamiętając o rozbieżnościach pomiędzy wynikami sondaży przedwyborczych w 2005 roku w stosunku do późniejszego wyniku elekcji, temat ten warto ponownie przywołać do dyskusji. Praca obejmuje między innymi rdzeń teoretyczny problemu błędów nielosowych, na który składają się przede wszystkim ich opis oraz konsekwencje, jakie niosą za sobą takie właśnie błędy. Autorka pragnie zauważyć też istotność kwestii rzetelności naukowej oraz odpowiedzialności etycznej, jakie spoczywają na badaczu podczas realizacji badania opinii. Problem zostanie opisany za pomocą analizy wybranych wyników badań, opublikowanych przez różne jednostki badawcze. Zostaną także zaprezentowane wyniki eksperymentów i badania Autorki, mających za zadanie ustalić do jakiego stopnia badacz może modyfikować i sterować informacjami oraz respondentami podczas realizacji badania opinii.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;
dc.subjectpublic opinion researchpl_PL
dc.subjectnon-random errorspl_PL
dc.subjectsociety manipulationpl_PL
dc.subjectethicspl_PL
dc.titleNon-random errors in opinion pollspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number239-247


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord