Development of Retailing Institutions in the Federal Republ ic of Germany
Streszczenie
Handel detaliczny w RFN charakteryzuje znaczne zróżnicowanie.
Przeprowadzono typologię tych instytucji, uwzględniając kilka jej
kryteriów m.in.: świadczone usługi, organizację, strukturę nakładów
i zatrudnionych czynników produkcji oraz powiązania z otoczeniem.
Omówiono rozwój i strategię handlu indywidualnego za równo, sklepów branżowych, jak i specjalistycznych, różne rodzaje
sklepów samoobsługowych, domy towarowe i handlowe, domy wysyłkowe,
handel dyskontowy, łańcuchowy i spółdzielczość. Następnie przedstawiono
różne formy integracji znajdujące wyraz w rozwiązaniach
przestrzennych. Wskazano na kierunki rozwoju różnych form instytucjonalnych, a także ich znaczenie w ogólnej sprzedaży. Wreszcie przedstawiono wskaźniki charakteryzujące porównawczo efektywność czynników produkcji zatrudnionych w różnych typach handlu detalicznego w latach 1980-1983.
Collections