Show simple item record

dc.contributor.authorMolinié, Muriel
dc.date.accessioned2025-10-27T13:43:01Z
dc.date.available2025-10-27T13:43:01Z
dc.date.issued2021-05-20
dc.identifier.citationMolinié M., tłum. Hrehorowicz U., Słowik A., Kiedy podmiot sporządza mapę swoich (nie)rodzinnych przeżyć i projektu migracyjnego? Wielojęzyczny paradygmat w badaniach biograficznych w edukacji XXI wieku, [w:] Biografie rodzinne i uczenie się: Tom 8, Biografia i Badanie Biografii, Dubas E., Wąsiński A., Słowik A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021, s. 165-182, https://doi.org/10.18778/8220-459-9.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-459-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56531
dc.description.abstractW artykule przedstawiono projekt badawczy, w którym głównie studenci i studentki z zagranicy, przy wykorzystaniu narracji wizualnej, opowiadali o doświadczeniu biograficznym związanym z ich migracją (studia w Paryżu). Pobyt w innym kraju jest doświadczeniem antropoformacyjnym pozwalającym na konstruowanie nowych relacji i pomijanie trwałych (np. rodzinnych). Wykonywane prace (rysunki autobiograficzne, filmy) są źródłem pozwalającym na stymulowanie narracji biograficznej i refleksji nad własną historią życia i projekcją przyszłego miejsca w życiu. Narratorzy dzięki doświadczaniu migracji „opanowują świat” – stopniowo odnajdują w nim swoje miejsce i procesualnie, „w drodze” konstruują bieg swojego życia, sięgając w niewielkim stopniu do przeszłości, pomijając w niej środowisko i więzi rodzinne.pl
dc.description.abstractIn this article, the author presents a research project in which mainly students from abroad, using visual narration, talked about biographical experience related to their migration situation (studies in Paris). A stay in another country is an anthropo-forming experience that allows you to build new relationships and skip over lasting relationships (e.g. family). The performed works (autobiographical drawings, films) are a source that allows the stimulation of biographical narration and reflection among the members of the student group on their own life history and projection of their future place in life. Narrators, thanks to experiencing migration, “master the world” – they gradually find their place in it and progressively construct the course of their lives “on the way”, reaching out slightly to the past, thus bypassing the family environment and ties.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDubas E., Wąsiński A., Słowik A. (red.), Biografie rodzinne i uczenie się: Tom 8, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021;
dc.relation.ispartofseriesBiografia i Badanie Biografii;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleKiedy podmiot sporządza mapę swoich (nie)rodzinnych przeżyć i projektu migracyjnego? Wielojęzyczny paradygmat w badaniach biograficznych w edukacji XXI wiekupl_PL
dc.title.alternativeWhen the subject maps his (non) family experience and migration project. In favor of a multilingual paradigm in biographical research in 21st century educationpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number165-182pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationMolinié, Muriel - Uniwersytet Sorbonne Nouvelle – Paryż 3pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-460-5
dc.contributor.authorEmailMolinié, Muriel - muriel.molinie@sorbonne-nouvelle.frpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-459-9.13


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/