Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLathoud, Ingrid
dc.date.accessioned2025-10-27T13:33:57Z
dc.date.available2025-10-27T13:33:57Z
dc.date.issued2021-05-20
dc.identifier.citationLathoud I., tłum. Hrehorowicz U., Słowik A., Migracja jako proces przemiany i konstruowania siebie w rodzinie, [w:] Biografie rodzinne i uczenie się: Tom 8, Biografia i Badanie Biografii, Dubas E., Wąsiński A., Słowik A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021, s. 151-163, https://doi.org/10.18778/8220-459-9.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-459-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56529
dc.description.abstractAutorka w artykule przedstawia historię podejścia biograficznego, szczególnie w odniesieniu do pisania w pierwszej osobie (narracja autobiograficzna). Rozwija wątek historii życia jako metody badawczej pozwalającej na poznanie biegu życia człowieka i różnych kontekstów (społecznego, politycznego, lokalnego). Również akcentuje kwestie etyczne związane z wykorzystywaniem historii życia przez badaczy. Swoją narrację autobiograficzną dzieli na trzy okresy (przed-emigracyjny, migracyjny i pomigracyjny). Konstruując narrację, pokazuje jakiego rodzaju zmiany się w niej dokonują, co zyskuje, a co traci w procesie uczenia się w sytuacji migracji. Opisuje zmiany, jakie dokonały się i dokonują się w relacjach z innymi ludźmi, szczególnie z rodziny.pl
dc.description.abstractThe author presents in this article the history of the biographical approach, especially in relation to first-person writing (autobiographical narrative). She develops the theme of life history as a research method that allows you to learn about the course of human life and various contexts (social, political, local). It also emphasizes ethical issues related to the use of life stories by researchers. She divides his autobiographical narrative into three periods (pre-emigration, migration and post-migration). By constructing her narrative, she shows what kinds of changes are taking place in it, what she gains and loses in the process of learning in a migration situation. The article particularly describes the changes that have been made and are taking place in relations with other people, especially from the family.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDubas E., Wąsiński A., Słowik A. (red.), Biografie rodzinne i uczenie się: Tom 8, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021;
dc.relation.ispartofseriesBiografia i Badanie Biografii;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleMigracja jako proces przemiany i konstruowania siebie w rodziniepl_PL
dc.title.alternativeMigration as a process of transformation and self-construction in the familypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number151-163pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationLathoud, Ingrid - Uniwersytet Quebec w Montrealu (Kanada)pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-460-5
dc.contributor.authorEmailLathoud, Ingrid - ingrid.lathoud@hotmail.frpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-459-9.12


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/