Show simple item record

dc.contributor.authorKujawiak, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-02-06T06:39:07Z
dc.date.available2025-02-06T06:39:07Z
dc.date.issued2022-06-01
dc.identifier.citationKujawiak A., Metafory akwatyczne jako środki perswazyjno-manipulacyjne w dyskursie prasowym (na przykładzie cyfrowych wersji polskich tygodników opinii), [w:] Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie , Czarnek-Wnuk P., Nacewska Z., Wyrębski R. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022, s. 35-48, https://doi.org/10.18778/8220-822-1.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-822-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54528
dc.description.abstractW prasowym dyskursie politycznym często stosuje się metafory, dzięki którym nadawca może narzucić odbiorcy określony punkt widzenia. Używając metafory, możesz tworzyć obraz wydarzeń, ludzi lub zjawisk zgodny z daną opcją światopoglądową. O popularności tych środków językowych świadczą liczne badania dotyczące metafor w języku polityki, wśród których wyróżnia się następujące pola semantyczne: wojna, gra, sport, choroba, teatr/film czy handel. Celem artykułu jest analiza metafor odnoszących się do różnych form i właściwości wody, tzw. metafor akwatycznych jako środków perswazyjnych i manipulacyjnych, zawartych w tekstach prasowych publikowanych w latach 2018–2020 w tygodnikach „Polityka” i „Sieci”.pl_PL
dc.description.abstractIn press political discourse, metaphors are often used, thanks to which the sender can impose a specific point of view on the recipient. Using a metaphor, you can create a picture of events, people or phenomena consistent with a given world view option. The popularity of these linguistic means is evidenced by numerous studies on metaphors in the language of politics, among which the following semantic fields are distinguished: war, game, sport, disease, the way from-to, theater/ film or trade. The aim of the article is to analyze the metaphors relating to various forms and properties of water, the so-called aquatic metaphors as persuasive and manipulative means contained in press texts published in 2018–2020 in the weekly magazines “Polityka” and “Sieci”.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofCzarnek-Wnuk P., Nacewska Z., Wyrębski R. (red.), Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie , Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectpress discoursepl_PL
dc.subjectpolitical discoursepl_PL
dc.subjectaquatic metaphorspl_PL
dc.subjectpersuasive and manipulative meanspl_PL
dc.titleMetafory akwatyczne jako środki perswazyjno-manipulacyjne w dyskursie prasowym (na przykładzie cyfrowych wersji polskich tygodników opinii)pl_PL
dc.title.alternativeAquatic metaphors as persuasive and manipulative means in press discourse (based on digital versions of Polish opinion weekly magazines)pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number35-48pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-823-8
dc.identifier.doi10.18778/8220-822-1.04


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/