Wartości kibicowskie odzwierciedlone w propozycjach nazewniczych oficjalnego sklepu Łódzkiego Klubu Sportowego
Streszczenie
In October 2023 ŁKS Łódź announced a contest on Facebook and Twitter to name the official store. The aim of the article is to answer the question of what fan values were referred to by the onymic creations posted in the comments. The research base consists of 654 units. Internet users were eager to include in the propria symbols forming the identity of the club from Łódź: its name, coat of arms, colors, date of creation, location, alternate names of the club, distinguished people, important sectors in the stadium, thus confirming that everything related to their beloved team is very important to them. There was no shortage of proposals that included several club determinants. The components that were determinants of club values included, first of all, elements indicating the purpose of the premises, thus Polish and English words indicating that a commercial activity is carried out there (e.g., sklep, galeria, shop, store), which could be identified with genre elements. It was not uncommon for Internet users to also include words from the thematic fields of clothes and fashion. W październiku 2023 r. ŁKS Łódź ogłosił na Facebooku i Twitterze konkurs na nazwę oficjalnego sklepu. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, do jakich wartości kibicowskich nawiązywały kreacje onimiczne zamieszczane w komentarzach. Podstawę badawczą stanowią 654 jednostki. Internauci chętnie umieszczali w propriach symbole tworzące tożsamość klubu z Łodzi: jego nazwę, herb, barwy, datę powstania, lokalizację, zastępcze nazwy klubu, zasłużone postacie, ważne sektory na stadionie, tym samym potwierdzając, że wszystko, co związane z drużyną, której kibicują, jest dla nich bardzo istotne. Nie brakowało propozycji zawierających kilka klubowych wyznaczników. Do komponentów będących przejawem wartości klubowych dołączano przede wszystkim elementy informujące o przeznaczeniu lokalu, a zatem polskie i angielskie wyrazy wskazujące, że prowadzona jest tam działalność handlowa (np. sklep, galeria, shop, store), które można by utożsamiać z członami gatunkującymi. Nierzadko internauci umieszczali też wyrazy z pól tematycznych ubiór i moda.