Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŽák-Caplot, Katarzyna
dc.date.accessioned2025-01-23T08:49:58Z
dc.date.available2025-01-23T08:49:58Z
dc.date.issued2024-12-30
dc.identifier.citationŽák-Caplot K., Muzeum na zajęciach i zajęcia w muzeum, czyli jak wykorzystać edukację muzealną na zajęciach języka polskiego jako obcego, [w:] Aktywizacja – innowacja – akulturacja. (Glotto)dydaktyka a kryzys migracyjny, Kaźmierczak P., Marszał M., Dobrowolska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024, s. 87-101, https://doi.org/10.18778/8331-664-2.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8331-663-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54321
dc.description.abstractCelem artykułu jest wskazanie możliwych sposobów wykorzystania elementów współczesnej edukacji muzealnej w czasie zajęć języka polskiego jako obcego w klasie oraz poza nią (w tym przypadku w przestrzeni instytucji kultury) oraz zwrócenie uwagi na potrzeby osób uczących się i dobre praktyki w konstruowaniu scenariuszy zajęć językowych w muzeum. W tekście przedstawiono także przykłady wdrożenia programów językowych w polskich i zagranicznych muzeach, skupiając się na ich silnych i słabych punktach. Wybrane tematy zostały omówione z perspektywy edukatorów językowych i muzealnych. Zagadnienia i badania zawarte w niniejszym artykule zostały opracowane w ramach projektu doktoratu wdrożeniowego Nauczanie języka polskiego jako obcego w przestrzeni muzealnej realizowanego w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of the article is to indicate possible ways of using elements of contemporary museum education during Polish as a foreign language classes in the classroom and outside it (in this case in the space of a cultural institution) as well as to draw attention to learners’ needs and good practices in constructing templates for language classes in a museum. The text also presents examples of the implementation of language programmes in Polish and foreign museums, focusing on their strengths and weaknesses. Selected topics are discussed from the perspective of language and museum educators.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKaźmierczak P., Marszał M., Dobrowolska A. (red.), Aktywizacja – innowacja – akulturacja. (Glotto)dydaktyka a kryzys migracyjny, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectjęzyk polski jako obcypl_PL
dc.subjectedukacja językowapl_PL
dc.subjectedukacja muzealnapl_PL
dc.subjectnauczanie przedmiotowo-językowepl_PL
dc.subjectmateriały dydaktycznepl_PL
dc.subjectPolish as a foreign languagepl_PL
dc.subjectlanguage educationpl_PL
dc.subjectmuseum educationpl_PL
dc.subjectcontent and language integrated learningpl_PL
dc.subjectteaching materialspl_PL
dc.titleMuzeum na zajęciach i zajęcia w muzeum, czyli jak wykorzystać edukację muzealną na zajęciach języka polskiego jako obcegopl_PL
dc.title.alternativeMuseum in the Classroom and Classes in the Museum — How to Integrate Museum Education into the Polish as a Foreign Language Teachingpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number87-101pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski, Muzeum Warszawypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8331-664-2
dc.contributor.authorEmailkatarzyna.zak@muzeumwarszawy.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8331-664-2.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/