Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPawlik, Paulina
dc.date.accessioned2025-01-23T08:48:33Z
dc.date.available2025-01-23T08:48:33Z
dc.date.issued2024-12-30
dc.identifier.citationPawlik P., Porozumienie kultur, czyli literatura dla dzieci jako narzędzie kształtowania wrażliwości na wielokulturowość, [w:] Aktywizacja – innowacja – akulturacja. (Glotto)dydaktyka a kryzys migracyjny, Kaźmierczak P., Marszał M., Dobrowolska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024, s. 163-173, https://doi.org/10.18778/8331-664-2.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8331-663-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54320
dc.description.abstractW tekście zwrócono uwagę na ważną rolę nauczyciela w edukacji międzykulturowej i włączającej oraz fakt, że bajki międzykulturowe mogą w istotny sposób przekazywać wiedzę na temat wielokulturowości oraz oswajać kwestię Inności. Przybliżenie uczniom na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej różnic kulturowych oraz uwrażliwianie ich na obecność Innego w otaczającym ich społeczeństwie pozwoli na zrównoważony rozwój zarówno ucznia natywnego jak i ucznia z kontekstem migracyjnym. Założenia te autorka wykazała na podstawie bajek Inny na uchodźczym szlaku Anny Młynarczuk-Sokołowskiej i Katarzyny Szostak-Król oraz Podróż Innego do Krainy Smoka Eweliny Rusickiej-Karoui.pl_PL
dc.description.abstractThe text draws attention to the important role of the teacher in intercultural and inclusive education and the fact that intercultural fairy tales can significantly convey knowledge about cultural differences and tame the issue of Otherness. Providing students with cultural differences at the preschool and early school level and sensitizing them to the presence of the Other in the society around them will allow for the sustainable development of both native students and students with a migratory context. The author demonstrates these assumptions on the basis of the fairy tales Inny na uchodźczym szlaku by Anna Młynarczuk-Sokołowska and Katarzyna Szostak-Król and Podróż Innego do Krainy Smoka by Ewelina Rusicka-Karoui.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKaźmierczak P., Marszał M., Dobrowolska A. (red.), Aktywizacja – innowacja – akulturacja. (Glotto)dydaktyka a kryzys migracyjny, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2024;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectbajka międzykulturowapl_PL
dc.subjectliteratura dla dziecipl_PL
dc.subjectwielokulturowośćpl_PL
dc.subjectintercultural fairy talepl_PL
dc.subjectchildren’s literaturepl_PL
dc.subjectmulticulturalismpl_PL
dc.titlePorozumienie kultur, czyli literatura dla dzieci jako narzędzie kształtowania wrażliwości na wielokulturowośćpl_PL
dc.title.alternativeUnderstanding Cultures, or Children’s Literature as a Tool for Developing Sensitivity to Multiculturalismpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number163-173pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląski w Katowicachpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8331-664-2
dc.contributor.authorEmailpaulinapawlik3@gmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8331-664-2.13


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/