Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBurska, Katarzyna
dc.date.accessioned2024-05-22T09:05:51Z
dc.date.available2024-05-22T09:05:51Z
dc.date.issued2021-12-30
dc.identifier.citationBurska K., Język a emocje w komunikacji internetowej (na przykładzie komentarzy w serwisie YouTube), [w:] Język(i) w czasie i przestrzeni , Łódzkie Studia z Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego, t.12, Stalmaszczyk P. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021, s. 35-69, https://doi.org/10.18778/8220-544-2.03pl
dc.identifier.isbn978-83-8220-544-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/52217
dc.description.abstractCelem artykułu jest zaprezentowanie językowych i parajęzykowych sposobów ekspresji w przekazach internetowych na przykładzie komentarzy umieszczanych przez użytkowników serwisu YouTube pod piosenką Co mi, Panie, dasz w aranżacji Adama Sztaby powstałej w czasie izolacji spowodowanej pandemią koronawirusa. Internauci podkreślają wielość przeżyć towarzyszących im podczas odtwarzania tej piosenki, eksponując odczucia pozytywne: dumę, wzruszenie, podziw, szacunek, wdzięczność, zdziwienie. Na plan pierwszy wysuwają się wartości odczuciowe i estetyczne. Do wyrażenia wartościowania in plus w komentarzach wykorzystywane są zabiegi na poziomie leksykalnym, słowotwórczym, graficznym, a także tropy stylistyczne. Służą one przede wszystkim hiperbolizacji. pl
dc.description.abstractThe aim of this article is to present linguistic and paralinguistic ways of expression in Internet comments posted by YouTube users under the song Co mi, Panie, dasz, arranged by Adam Sztaba during the isolation caused by the coronavirus pandemic. Internet users emphasize the multitude of experiences that accompany them while playing the song, exposing positive feelings: pride, emotion, admiration, respect, gratitude, surprise. In order to express positive evaluation in the comments, lexical, word-formation and graphic measures as well as stylistic figures are used. They are used primarily for hyperbolization. en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofStalmaszczyk P. (red.), Język(i) w czasie i przestrzeni , Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021;pl
dc.relation.ispartofseriesŁódzkie Studia z Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnegopl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleJęzyk a emocje w komunikacji internetowej (na przykładzie komentarzy w serwisie YouTube)pl
dc.title.alternativeLanguage and emotions in the Internet communication (a case study of commentaries in the YouTube services)en
dc.typeBook chapter
dc.page.number35-69
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.identifier.eisbn978-83-8220-545-9
dc.identifier.doi10.18778/8220-544-2.03
dc.relation.volume12


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/