Sarah Kane i jej intertekstualny geniusz
Streszczenie
W pracy zostały zanalizowane wszystkie dramaty Kane: Zbombardowani,
Miłość Fedry, Oczyszczeni, Łaknąć i Psychosis 4.48, przez pryzmat ich
odniesień do kultury i filozofii zachodniej. Analiza twórczości Kane ma
przybliżyć specyfikę nurtu nowego brutalizmu. Autorka podjęła próbę
syntezy wszystkich dramatów oraz wypracowania kluczy interpretacyjnych
charakterystycznych dla stylu Sarah Kane. W tekście pojawiają się
również analizy klasycznych już tekstów dramaturgicznych, łącznie ze
wskazaniem na ich użycie w twórczości Kane. The paper analyzes all Sarah Kane dramas: Blasted, Phaedra’s Love,
Cleansed, Crave and 4.48 Psychosis, through their references to culture
and Western philosophy. Analysis of the work of Kane aims to give
cultural view on new brutalism as an important part of theatre history.
Author is willing to develop interpretive keys characteristic of the style
of Sarah Kane. In the text there are also analysis of classical dramatic
texts, considering an indication of their use in the work of Kane.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: