Show simple item record

dc.contributor.authorWysokińska, Aleksandra
dc.contributor.editorSakowski, Krzysztof
dc.contributor.editorPlęs, Łukasz Marek
dc.date.accessioned2022-05-26T11:19:43Z
dc.date.available2022-05-26T11:19:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationWysokińska A., O czym chcemy powiedzieć światu? Socjologiczna analiza „hashtagów” na Twitterze i Instagramie, [w:] Nowe media w języku, kulturze i literaturze, Sakowski K., Plęs Ł.M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 127-145, https://doi.org/10.18778/8088-104-4.09pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-104-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41943
dc.description.abstractArtykuł ma na celu prezentację wyników analizy najpopularniejszych „hashtagów” na serwisach społecznościowych Instagram i Twitter, która została podjęta, by sprawdzić, jakimi informacjami najchętniej dzielą się internauci. W jej wyniku zostały wyodrębnione kategorie zawierające najchętniej używane hasła, wzbogacone o ich opis i próbę socjologicznej interpretacji. Analiza poprzedzona jest opisem historii i sposobem działania obu stron internetowych, a także systemu „hashtagów”. Autorka miała na celu zachęcić do korzystania ze źródeł internetowych w toku badań społecznych i pokazać przykładowy sposób działania oraz możliwe rezultaty.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of the article is to present the results of analysis of the most popular hashtags on two social networking sites: Instagram and Twitter, which was taken to check what kind of information is share by internet users. As a result, there have been created categories containing most used keywords, enriched with their description and sociological interpretation. The analysis is preceded by a description of the history and characteristics of the two websites, as well as hashtags system. The author was intended to encourage the use of Internet sources in the course of social studies and show exemplary behavior and the possible results.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSakowski K., Plęs Ł.M. (red.), Nowe media w języku, kulturze i literaturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectserwisy społeczniościowepl_PL
dc.subjecthashtagipl_PL
dc.subjectInstagrampl_PL
dc.subjectTwitterpl_PL
dc.subjectsocjologia Internetupl_PL
dc.subjectsocial mediapl_PL
dc.subjecthashtagspl_PL
dc.subjectInstagrampl_PL
dc.subjectTwitterpl_PL
dc.subjectinternet sociologypl_PL
dc.titleO czym chcemy powiedzieć światu? Socjologiczna analiza „hashtagów” na Twitterze i Instagramiepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number127-145pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Instytut Socjologii, Katedra Socjologii Sztuki, ul. Rewolucji 1905r. nr 41, 90-214 Łódźpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-105-1
dc.referenceshttps://programmer209.wordpress.com/2011/08/03/the-pdp-11-assembly-language dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttps://programmer209.wordpress.com/2011/08/03/the-pdp-11-assembly-language dostęp: 21.07.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttps://blog.bufferapp.com/free-twitter-tools dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.beevolve.com/twitter-statistics/#a1 dostęp: 22.07.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.genity.pl/technologie?akt=Czy-zastanawialiscie-sie-ile-ludzi-na-swiecie-ma-dostep-do-neta-2014-05-08 dostęp: 13.07.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttps://int.tagdef.com dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.digitalspy.co.uk/tech/i548816-8/twitter-turns-7-the-sites-history-in-pictures-first-ever-hashtag.html#~pjIF5drjSay2wv dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://surfing.wymiarywiedzy.pl/hashtagi-cwierkanie-i-swiat-jako-baza-danych dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://hashtagify.me/popular dostęp: 28.02.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Hasztag dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://sproutsocial.com/insights/twitter-hashtags dostęp: 28.02.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.howtohashtag.com dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttps://en.wikipedia.org/wiki/Instagram dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Instagram dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://socialpress.pl/2014/12/instagram-angazuje-prawie-50-razy-bardziej-niz-twitter dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://smmeasure.eu/liczby-polskiego-internetu-2015/# dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Mikroblog dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttps://en.wikipedia.org/wiki/Microblogging dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.pewinternet.org/2015/01/09/social-media-update-2014 dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.makeuseof.com/tag/the-complete-guide-to-cryptic-instagram-hashtags-no-one-understands dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://top-hashtags.com/instagram dostęp: 28.02.1015 r.pl_PL
dc.referenceshttps://en.wikipedia.org/wiki/Twitter dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttps://pl.wikipedia.org/wiki/Twitter dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://topsy.com/analytics dostęp: 29.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.mobiletrends.pl/instagram-ma-juz-300-mln-uzytkownikow-i-wprowadza-oznaczenia-dla-oficjalnych-kont dostęp: 22.03.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.internetlivestats.com/twitter-statistics dostęp: 13.07.2015 r.pl_PL
dc.referenceshttp://www.cbsnews.com/news/study-talking-about-yourself-online-provides-similar-brain-reward-as-sex-eating dostęp: 29.03.2015 r.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-104-4.09
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe