O czym chcemy powiedzieć światu? Socjologiczna analiza „hashtagów” na Twitterze i Instagramie
Abstract
Artykuł ma na celu prezentację wyników analizy najpopularniejszych „hashtagów” na serwisach społecznościowych Instagram i Twitter, która została podjęta, by sprawdzić, jakimi informacjami najchętniej dzielą się internauci. W jej wyniku zostały wyodrębnione kategorie zawierające najchętniej używane hasła, wzbogacone o ich opis i próbę socjologicznej interpretacji. Analiza poprzedzona jest opisem historii i sposobem działania obu stron internetowych, a także systemu „hashtagów”. Autorka miała na celu zachęcić do korzystania ze źródeł internetowych w toku badań społecznych i pokazać przykładowy sposób działania oraz możliwe rezultaty. The aim of the article is to present the results of analysis of the most popular hashtags on two social networking sites: Instagram and Twitter, which was taken to check what kind of information is share by internet users. As a result, there have been created categories containing most used keywords, enriched with their description and sociological interpretation. The analysis is preceded by a description of the history and characteristics of the two websites, as well as hashtags system. The author was intended to encourage the use of Internet sources in the course of social studies and show exemplary behavior and the possible results.
Collections
The following license files are associated with this item: