dc.contributor.author | Kudláčová, Blanka | |
dc.contributor.editor | Sztobryn, Sławomir | |
dc.contributor.editor | Wasilewski, Marcin | |
dc.contributor.editor | Rojek, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T10:41:01Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T10:41:01Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Kudláčová B., Paradygmaty w rozwoju europejskiego myślenia pedagogicznego, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 125-132, DOI: 10.18778/7525-690-1.11 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-690-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38288 | |
dc.description | Autorka przedstawia etapizację rozwoju myśli pedagogicznej w Europie, w której został położony akcent na charakterystykę wychowania i kształcenia. Wyróżniła pięć takich charakterystyk, które odpowiadają pięciu etapom omówionym w niniejszej publikacji. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | europejskie myślenie pedagogiczne | pl_PL |
dc.subject | siedem sztuk wyzwolonych | pl_PL |
dc.subject | pluralizacja wychowania i kształcenia | pl_PL |
dc.subject | laicyzacja wychowania i kształcenia | pl_PL |
dc.subject | instytucjonalizacja wychowania i kształcenia | pl_PL |
dc.subject | ekonomizacja wychowania i kształcenia | pl_PL |
dc.subject | uniwersalizacja wychowania i kształcenia | pl_PL |
dc.title | Paradygmaty w rozwoju europejskiego myślenia pedagogicznego | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 125-132 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Trnawski w Trnawie | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-690-1.11 | |
dc.discipline | filozofia | pl_PL |
dc.discipline | historia | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |