Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMrówczyńska, Grażyna
dc.date.accessioned2021-05-04T07:57:47Z
dc.date.available2021-05-04T07:57:47Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1506-6541
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35331
dc.description.abstractW okresie tzw. transformacji ustrojowej, przechodzenia w organizacji politycznej społeczeństwa w Polsce do zasad liberalno-demokratycznych, nastąpiła decentralizacja systemu oświatowego. Zmiany te istotnie wpłynęły na sposób finansowania szkół wiejskich. Gdy jeszcze uwzględnić wpływy niżu demograficznego, na kondycję i wielkość tych placówek, to łatwo ustalić, dlaczego wiele z nich uległo likwidacji. Dlatego dostęp do edukacji w środowiskach oddalonych od centrów administracyjnych, jednocześnie gospodarczych i kulturalnych, jest znacznie utrudniony. Przy tym zdaje się on zwiększać dysproporcje w wykształceniu między miastem a wsią, co wcale nie sprzyja zagubieniu przez młodzież wiejską, niejako tradycyjnego, wstydu z własnego pochodzenia. Nie niweluje więc kompleksu psychospołecznego, który utrudnia wejście w dorosłe życie społeczne i bardziej podmiotowe w nim funkcjonowanie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInterdyscyplinarny Zespół Badania Wsi UŁ; Wyższa Szkoła Zawodowa Łódzkiej Korporacji Oświatowej w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesZeszyty Wiejskie;13
dc.subjectszkoły wiejskiepl_PL
dc.subject"Nowy Impuls"pl_PL
dc.subjectTowarzystwo Inicjatyw Europejskichpl_PL
dc.titleNowy Impuls – projekty rozwojowe szkół wiejskichpl_PL
dc.title.alternative“New impulse” – the development projects of rural schools.pl_PL
dc.typeOtherpl_PL
dc.page.number172-190pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationTowarzystwo Inicjatyw Europejskich w Łodzipl_PL
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord