dc.contributor.author | Mrówczyńska, Grażyna | |
dc.date.accessioned | 2021-05-04T07:57:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-04T07:57:47Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1506-6541 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/35331 | |
dc.description.abstract | W okresie tzw. transformacji ustrojowej, przechodzenia w organizacji politycznej społeczeństwa w Polsce do zasad liberalno-demokratycznych, nastąpiła decentralizacja systemu oświatowego. Zmiany te istotnie wpłynęły na sposób finansowania szkół wiejskich. Gdy jeszcze uwzględnić wpływy niżu demograficznego, na kondycję i wielkość tych placówek, to łatwo ustalić, dlaczego wiele z nich uległo likwidacji. Dlatego dostęp do edukacji w środowiskach oddalonych od centrów administracyjnych, jednocześnie gospodarczych i kulturalnych, jest
znacznie utrudniony. Przy tym zdaje się on zwiększać dysproporcje w wykształceniu między miastem a wsią, co wcale nie sprzyja zagubieniu przez młodzież wiejską, niejako tradycyjnego, wstydu z własnego pochodzenia. Nie niweluje więc kompleksu psychospołecznego, który utrudnia wejście w dorosłe życie społeczne i bardziej podmiotowe w nim funkcjonowanie. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Interdyscyplinarny Zespół Badania Wsi UŁ; Wyższa Szkoła Zawodowa Łódzkiej Korporacji Oświatowej w Łodzi | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Zeszyty Wiejskie;13 | |
dc.subject | szkoły wiejskie | pl_PL |
dc.subject | "Nowy Impuls" | pl_PL |
dc.subject | Towarzystwo Inicjatyw Europejskich | pl_PL |
dc.title | Nowy Impuls – projekty rozwojowe szkół wiejskich | pl_PL |
dc.title.alternative | “New impulse” – the development projects of rural schools. | pl_PL |
dc.type | Other | pl_PL |
dc.page.number | 172-190 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Towarzystwo Inicjatyw Europejskich w Łodzi | pl_PL |
dc.discipline | nauki o kulturze i religii | pl_PL |