dc.contributor.author | Czerwińska, Bożena | |
dc.contributor.editor | Antczak, Mariola | |
dc.contributor.editor | Walczak-Niewiadomska, Agata | |
dc.date.accessioned | 2020-10-28T13:15:59Z | |
dc.date.available | 2020-10-28T13:15:59Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Czerwińska B.,Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej czy Kawiarenka Internetowa w szkole?, [w:] W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, Antczak M., Walczak-Niewiadomska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź-Warszawa 2015, s. 81-107, doi: 10.18778/7969-810-3.05 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-810-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32456 | |
dc.description | W artykule wykazano, jak odpowiednie działanie bibliotekarza szkolnej biblioteki może powodować, że ICIM stanie się czymś więcej aniżeli tylko kawiarnią internetową. Przedstawiony projekt obejmie swoją tematyką historię miasta i jego podziemi, a także
przemysłowe związki ze szkołą i sportami ekstremalnymi (!). Autorka zaprosi słuchaczy w podróż w czasie do wieku osiemnastego. Do projektów zaangażowani zostali również uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), którzy uzyskali bardzo dobre rezultaty. W efekcie okazało się, że poprowadzone działania stały się dodatkowym przedmiotem zajęć pozalekcyjnych, a ICIM – interdyscyplinarnym laboratorium w pełnym tego słowa znaczeniu. Wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie stali się nierozerwalnym elementem jego całości i wydatnie przyczynili się do osiągniętych rezultatów. | pl_PL |
dc.description.abstract | In my report I’ll try to prove that a proper activity of a school librarian may cause that ICIM project becomes something more than the School Internet Cafe. It will also appear that the ICIM project may involve some aspect of specific history of our town, as well as its industrial history and relationship with school and… extreme sports (!). It may have unexpected results when working with pupils with special needs. The author of the project will also invite to the journey back in time, up to the 18th century. Consequently, it will also turn out that a properly working ICIM project may become a perfect
supplement to the additional classes and interdisciplinary laboratory in the full sense of this word. All of the students taking part in this project will be not only fully involved in fulfilling their tasks, but also become consistent element responsible for the final results. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Antczak M., Walczak-Niewiadomska A. (red.), W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź-Warszawa 2015; | |
dc.relation.ispartofseries | Nauka, Dydaktyka, Praktyka;163 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej | pl_PL |
dc.subject | kawiarenka internetowa | pl_PL |
dc.subject | szkoła | pl_PL |
dc.title | Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej czy Kawiarenka Internetowa w szkole? | pl_PL |
dc.title.alternative | ICIM or Internet Cafe in school library? | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 81-107 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-811-0 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Bożena Czerwińska – doktorantka Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, mgr bibliotekoznawstwa i informacji naukowej (Uniwersytet Wrocławski), certyfikowany terapeuta pedagogiczny. Zatrudniona
jako bibliotekarz w Zespole Szkół nr 3 w Zabrzu. Na terenie szkoły prowadzi zajęcia z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciel regionalista. Od kilku lat realizuje własne projekty edukacyjne. Prowadziła: Koło Biblioteczne, Koło ICIM, warsztaty dziennikarskie i informatyczne, zajęcia terapeutyczne i edukację regionalną. Zainteresowania naukowe: projekty edukacyjne w bibliotece szkolnej, wykorzystanie ICIM w zajęciach pozalekcyjnych, pomoc uczniom ze SPE i ich rodzicom, zespół Aspergera. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Bożena Czerwińska – PhD student at the University of Lower Silesia in Wrocław, MA in Library and Information Science (University of Wrocław), certified educational therapist. Employed as a librarian at the School No. 3 in Zabrze. The school teaches pupils with special educational needs. Teacher regionalist. She has been carrying out its educational projects for several years. Apart from ICIM program, she has also been leading several workshops connected with journalism, information studies, regional education and therapeutic activities. Research interests: educational projects in the school library, the use of ICIM in extracurricular activities, providing support for the students with SEN and their parents, solving problems associated with Asperger Syndrome. | pl_PL |
dc.references | Czerwińska B. (2013), O tym jak pewien projekt zawładnął działaniami uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Zabrzu na kilka lat [w:] Kunce P. (red.), Innowacyjna edukacja, Zabrze, Wydaw. Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego, s. 335-353 | pl_PL |
dc.references | Gołębniak B. D. (2002a), Wprowadzenie [w:] Taż (red.), Uczenie metodą projektów, Warszawa, WSiP, s. 5-8 | pl_PL |
dc.references | Gołębniak B. D. (2002b), Refleksja nad refleksją prezentowaną w projektach [w:] Taż (red.), Uczenie metodą projektów, Warszawa, WSiP, s. 232-234 | pl_PL |
dc.references | Hajduga B. (2009), Krasowy unikat na skalę europejską w Zabrzu. Projekt edukacyjny do zrealizowania w ICIM, „Biblioteka w Szkole”, nr 1, s. 31-33 | pl_PL |
dc.references | Ławicki W. (1968), Zabrze – zarys dziejów kopalni i gminy [w:] „Kroniki miasta Zabrza”, nr 2, s. 49-62 | pl_PL |
dc.references | Mikina A., Zając B. (2006), Jak wdrażać metodę projektów: poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i szkoły zawodowej, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, ISBN 978-83-7308-675-32 | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | bohaj@interia.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-810-3.05 | |