Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzerwińska, Bożena
dc.contributor.editorAntczak, Mariola
dc.contributor.editorWalczak-Niewiadomska, Agata
dc.date.accessioned2020-10-28T13:15:59Z
dc.date.available2020-10-28T13:15:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationCzerwińska B.,Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej czy Kawiarenka Internetowa w szkole?, [w:] W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, Antczak M., Walczak-Niewiadomska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź-Warszawa 2015, s. 81-107, doi: 10.18778/7969-810-3.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-810-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32456
dc.descriptionW artykule wykazano, jak odpowiednie działanie bibliotekarza szkolnej biblioteki może powodować, że ICIM stanie się czymś więcej aniżeli tylko kawiarnią internetową. Przedstawiony projekt obejmie swoją tematyką historię miasta i jego podziemi, a także przemysłowe związki ze szkołą i sportami ekstremalnymi (!). Autorka zaprosi słuchaczy w podróż w czasie do wieku osiemnastego. Do projektów zaangażowani zostali również uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), którzy uzyskali bardzo dobre rezultaty. W efekcie okazało się, że poprowadzone działania stały się dodatkowym przedmiotem zajęć pozalekcyjnych, a ICIM – interdyscyplinarnym laboratorium w pełnym tego słowa znaczeniu. Wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie stali się nierozerwalnym elementem jego całości i wydatnie przyczynili się do osiągniętych rezultatów.pl_PL
dc.description.abstractIn my report I’ll try to prove that a proper activity of a school librarian may cause that ICIM project becomes something more than the School Internet Cafe. It will also appear that the ICIM project may involve some aspect of specific history of our town, as well as its industrial history and relationship with school and… extreme sports (!). It may have unexpected results when working with pupils with special needs. The author of the project will also invite to the journey back in time, up to the 18th century. Consequently, it will also turn out that a properly working ICIM project may become a perfect supplement to the additional classes and interdisciplinary laboratory in the full sense of this word. All of the students taking part in this project will be not only fully involved in fulfilling their tasks, but also become consistent element responsible for the final results.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskichpl_PL
dc.relation.ispartofAntczak M., Walczak-Niewiadomska A. (red.), W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Łódź-Warszawa 2015;
dc.relation.ispartofseriesNauka, Dydaktyka, Praktyka;163
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectInternetowe Centrum Informacji Multimedialnejpl_PL
dc.subjectkawiarenka internetowapl_PL
dc.subjectszkołapl_PL
dc.titleInternetowe Centrum Informacji Multimedialnej czy Kawiarenka Internetowa w szkole?pl_PL
dc.title.alternativeICIM or Internet Cafe in school library?pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number81-107pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationDolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-811-0
dc.contributor.authorBiographicalnoteBożena Czerwińska – doktorantka Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, mgr bibliotekoznawstwa i informacji naukowej (Uniwersytet Wrocławski), certyfikowany terapeuta pedagogiczny. Zatrudniona jako bibliotekarz w Zespole Szkół nr 3 w Zabrzu. Na terenie szkoły prowadzi zajęcia z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciel regionalista. Od kilku lat realizuje własne projekty edukacyjne. Prowadziła: Koło Biblioteczne, Koło ICIM, warsztaty dziennikarskie i informatyczne, zajęcia terapeutyczne i edukację regionalną. Zainteresowania naukowe: projekty edukacyjne w bibliotece szkolnej, wykorzystanie ICIM w zajęciach pozalekcyjnych, pomoc uczniom ze SPE i ich rodzicom, zespół Aspergera.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteBożena Czerwińska – PhD student at the University of Lower Silesia in Wrocław, MA in Library and Information Science (University of Wrocław), certified educational therapist. Employed as a librarian at the School No. 3 in Zabrze. The school teaches pupils with special educational needs. Teacher regionalist. She has been carrying out its educational projects for several years. Apart from ICIM program, she has also been leading several workshops connected with journalism, information studies, regional education and therapeutic activities. Research interests: educational projects in the school library, the use of ICIM in extracurricular activities, providing support for the students with SEN and their parents, solving problems associated with Asperger Syndrome.pl_PL
dc.referencesCzerwińska B. (2013), O tym jak pewien projekt zawładnął działaniami uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Zabrzu na kilka lat [w:] Kunce P. (red.), Innowacyjna edukacja, Zabrze, Wydaw. Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego, s. 335-353pl_PL
dc.referencesGołębniak B. D. (2002a), Wprowadzenie [w:] Taż (red.), Uczenie metodą projektów, Warszawa, WSiP, s. 5-8pl_PL
dc.referencesGołębniak B. D. (2002b), Refleksja nad refleksją prezentowaną w projektach [w:] Taż (red.), Uczenie metodą projektów, Warszawa, WSiP, s. 232-234pl_PL
dc.referencesHajduga B. (2009), Krasowy unikat na skalę europejską w Zabrzu. Projekt edukacyjny do zrealizowania w ICIM, „Biblioteka w Szkole”, nr 1, s. 31-33pl_PL
dc.referencesŁawicki W. (1968), Zabrze – zarys dziejów kopalni i gminy [w:] „Kroniki miasta Zabrza”, nr 2, s. 49-62pl_PL
dc.referencesMikina A., Zając B. (2006), Jak wdrażać metodę projektów: poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i szkoły zawodowej, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, ISBN 978-83-7308-675-32pl_PL
dc.contributor.authorEmailbohaj@interia.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-810-3.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe