Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBroniewska, Maria Janina
dc.date.accessioned2012-04-06T11:46:22Z
dc.date.available2012-04-06T11:46:22Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/301
dc.description.abstractThe article attempts to identify the relevance of psychological knowledge in the manager's work. Analysing the departments (sections) of this science, the achievements of psychology of management and organization are underlined, as well as growing significance of the positive psychology in the last decade. This trend is the base of POS - Positive Organizational Scholarship, emerging as both hope and doubts. Exploitation of this knowledge is an essential component of interpersonal manager’s skills.pl_PL
dc.language.isootherpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;
dc.titleO przydatności współczesnych nurtów psychologii w pracy menedżerapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number431-441
dc.referencesBańka A., Psychologia pracy w: J. Strelau (red.), Psychologia, GWP, Gdańsk 2000
dc.referencesBlanchard K., Spencer J., Jednominutowy menedżer, Wyd. IFC Press, Warszawa 2005
dc.referencesBartkowiak G., Psychologiczne aspekty zarządzania ludźmi w zakładach opieki zdrowotnej, Wyd. Wolters Kluwer – ABC, Warszawa 2010
dc.referencesCameron K.S., Dutton J.E., Quinn R.E., Positive Organizational Scholarship - Foundations of a New Discipline, Berrett-Koehler Publishers Inc, San Francisco 2003.
dc.referencesChmiel N. (red.), Psychologia pracy i organizacji, Wyd. 2., Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007
dc.referencesCsikszementimihalyi M., Przepływ, Jak poprawić jakość życia. Psychologia optymalnego doświadczenia, Warszawa, Wydawnictwo Stu dio Emka, Warszawa 1996
dc.referencesDyskusje panelowe: Psychologia pozytywna w edukacji, w terapii, w organizacji, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, www.swps.pl/index.php/seligman-dyskusje-panelowe.html
dc.referencesGlińska – Newes A., Kształtowanie klimatu organizacjia jej sukces, w: Społeczne uwarunkowania sukcesu organizacji, Pracei MateriałyWydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2009, nr 2/3
dc.referencesHeld B., Negative side of positive psychology, Journal of Humanistic Psychology, 2004, no 44, p. 9-46
dc.referencesKalinowska – Andrian K., Positive Organizational Scholarship – nowy trend w nauce zarządzania. Zaproszenie do świata pozytywów, „E-mentor”, 2006, nr 1 (13)
dc.referencesPaszkowska-Rogacz A., Psychologia dla studentów zarządzania, materiały dydaktyczne, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2008
dc.referencesPrzytuła S. Psychologia zarządzania – wybrane zagadnienia, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008
dc.referencesRobbins P.S., Zasady zachowania w organizacji, Wyd. Zysk i Spółka, Warszawa 2002
dc.referencesSchultz D.P., Schultz S.E., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008
dc.referencesSeligman M., Authentic Hapinness. Using the New positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment, Ed. Free Press, New York, 2002
dc.referencesTerelak J.F., Psychologia organizacji i zarządzania, Wyd. Difin, Warszawa 2005
dc.referencesTucholska K., Gulla B., Psychologia pozytywna – krytyczna analiza koncepcji, [w:] Francuz P., Otrębski W. (red.) Studia z psychologii w KUL, Tom 14, wyd. KUL, Lublin, 2007, s. 107–131
dc.referencesVelez M.A., Szczęściologia. Uszczęśliw się sam, „Przekrój” 2007, nr 14.02. (www.przekroj.pl)


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord