• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Zarządzania | Faculty of Management
  • Artykuły naukowe | Articles
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Zarządzania | Faculty of Management
  • Artykuły naukowe | Articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

CO-CREATING VALUE WITH THE CUSTOMERS IN MANUFACTURING COMPANIES

No Thumbnail [100%x80]
View/Open
article (289.6Kb)
Date
2018
Author
Łaszkiewicz, Anna
Metadata
Show full item record
Abstract
Changes in the sphere of consumer behavior under the influence of the development and dissemination of ICTs have a significant impact on the operations of enterprises. These changes also affect the concept of value and changes taking place in this area. Over the years, “value” perceived as a set of benefits produced by the company and offered to the final recipient of the product or service has changed its character. Products began to be treated more individually, and the challenge of the marketing departments was to adapt the offer to the needs of individual clients. No longer the product, but the value associated with it became the most important. Contemporary clients are also co-creators of value. They are involved in the process of co-creating the products and services of companies, their marketing activities, and commu- nication. We can observe a paradigm shift in the area of business management, marketing, and interaction with the market as well as value creation.
 
Zmiany w sferze zachowań konsumenckich pod wpływem rozwoju i upowszechniania ICT mają znaczący wpływ na działalność przedsiębiorstw. Zmiany te wpływają również na pojęcie wartości. Przestaje ona być postrzegana jako zestaw korzyści wytwarzanych i do- starczanych przez firmę. Coraz częściej udział w tym procesie mają konsumenci. Angażują się w proces współtworzenia produktów i usług firm, ich działań marketingowych i komu- nikacji. W artykule autorka omawia zagadnienie współtworzenia wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, prezentuje definicje występujące w literaturze przedmiotu, ob- szary zastosowań, a także przykłady adaptacji omawianego podejścia w przedsiębiorstwie produkcyjnym. W artykule zaprezentowano częściowe wyniki badania realizowanego przez autorkę wśród przedsiębiorstw w obszarze współtworzenia wartości z konsumentami.
 
URI
http://hdl.handle.net/11089/29343
Collections
  • Artykuły naukowe | Articles [26]

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 

NoThumbnail