Browsing Artykuły naukowe | Articles by Issue Date
Now showing items 1-20 of 26
-
Rodzaje badań marketingowych i obszary ich wykorzystania w handlu elektronicznym
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2004)Badania marketingowe dotyczące Internetu można dzielić stosując podobne (bądź te same) kryteria jak w przypadku podziałów dotyczących badań tradycyjnych. Można też klasyfikować je wykorzystując zdobycze ostatnich lat, tak ... -
Obszary generowania wartości przez wirtualne platformy wymiany handlowej w sektorze B2B na tle doświadczeń operatorów platform w Polsce
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2009)The aim of the article is to present selected results from the research project conducted in 2007-2008 by authors. The main point of the research project was to assess and empirically verify a possibility of value creating ... -
The reevaluation of communication in customer approach – towards marketing 4.0
(Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013-12)As nowadays cooperation, interaction and dialogue with the target group seem to be more important than simple customer orientation, such amendments reflect marketing management and require the reevaluation of communication ... -
Rachunkowość jako nauka – jej współdziałanie z dyscypliną finanse
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2014)Cel – Celem artykułu jest prezentacja rachunkowości jako nauki oraz wskazanie jej miejsca i roli w naukach ekonomicznych, w szczególności jej relacji do dyscypliny „finanse”. Metodologia badania – W artykule zastosowano ... -
Marketing interesariuszy - nowy wymiar marketingu relacji
(Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014-08)Dynamiczne zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw ostatnich lat rodzą pytania na ile dotychczasowe koncepcje marketingu stanowią wystarczające narzędzie do osiągania założonych celów przedsiębiorstw. Sama koncepcja marketingu ... -
Rola zasobów relacyjnych w budowaniu konkurencyjności regionu w zapisach strategii rozwoju województw 2020
(Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014-10)W opracowaniu podjęto próbę spojrzenia na konkurencyjność regionu z perspektywy, rozwiniętej w sektorze przedsiębiorstw, teorii zasobowej. W myśl tego podejścia organizacja terytorialna chcąc korzystać z zasobów będących ... -
Konsument w dobie mediów społecznościowych, wyzwania i ograniczenia dla organizacji
(IBRKK, 2015)W artykule omówiono wyzwania i ograniczenia stojące przed organizacja- mi, w wyniku funkcjonowania marek w przestrzeni mediów społecznościowych. W tym ujęciu zaprezentowano zarówno wyzwania w obszarze komunikacji ryn- ... -
Sprawozdanie finansowe spółki zorientowane na zarządzanie wartością – propozycje zmian
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2015)Cel – Artykuł dotyczy problemu ujawniania informacji na temat aktywów niematerialnych w sprawozdaniu finansowym. Podejmuje bardzo aktualny temat, a jego celem jest modyfikacja sprawozdania pozwalająca na jego zorientowanie ... -
Problemy rozwoju przedsiębiorczości rodzinnej na polskiej wsi (przypadek rolniczej gminy Łowicz)
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2016)W artykule poruszono problematykę dotyczącą rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych na obszarach wiejskich. Dokonano analizy przyczyn ich powstawania, pełnionych funkcji, potrzeb wspierania oraz zaleceń dalszego funkcjonowania. ... -
Images of Person-Organization Fit: Elements Affecting Employee Organizational Behavior
(Faculty of Commerce and Management Studies University of Kelaniya, 2017-02-09)The purpose of the paper is to build upon the existing literature a new approach to personorganization fit, in particular, employees’ perception of the P-O fit, taking into consideration two main criteria: 1) the level of ... -
Value Creation by Engaging Customers in the Process of Product and Business Design in a Virtual Environment
(IBRKK, 2018)The article presents the benefits of co-creating value with consumers in a virtual environment based on the research conducted on a group of 134 enterprises. The issue of co-creation of value is now one of the new directions ... -
CO-CREATING VALUE WITH THE CUSTOMERS IN MANUFACTURING COMPANIES
(Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2018)Changes in the sphere of consumer behavior under the influence of the development and dissemination of ICTs have a significant impact on the operations of enterprises. These changes also affect the concept of value and ... -
Shopper experiences as the key to omnichannel loyalty
(IBRKK, 2018)Modern information and telecommunication technologies, in particular the In- ternet and mobile technologies, have created a new opportunity for communication with consumers in the market. In addition to communication ... -
Bezpieczeństwo bankowości internetowej w Polsce na przestrzeni lat 2002-2017. Przegląd rozwiązań oferowanych klientom indywidualnym
(Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2018)W artykule autorzy opisują metody mające zapewnić bezpieczeństwo w bankowości internetowej z punktu widzenia klienta indywidualnego w Polsce. Przedstawiono aspekt szyfrowania komunikacji, a także proste, złożone oraz ... -
Polityka rachunkowości jako kluczowy element sprawozdania finansowego
(Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2018)The main purpose of the article is to indicate the need to clarify the terminology in the area of accounting policy and to indicate the volumes of the accounting policy in the financial statement. The publication presents ... -
The information content of share repurchase evidence from Poland
(Technická univerzita v Liberci, 2018)Announcements of open market repurchase programmes have recently become common not only in the United States but also in many other, less developed countries. The aim of the paper is to examine the market reaction to ... -
Sposoby przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu - inkluzja społeczna w organizacji
(Instytut Organizacji i Zarządzania Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowa Akademia Techniczna, 2018)This article presents the theoretical aspects of social exclusion and shows the possibility of reducing its size through social inclusion. This article is based on a preliminary review of good practices organizations in ... -
Myślenie projektowe a projektowanie organizacji
(Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, 2018-11) -
Strategies implemented in Polish farms and resulting innovations
(Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, 2019)The article discusses the issue of strategies implemented in Polish farms and innovations created as a result. On farms, as well as in enterprises from other industries, net income is assumed as the main goal. In order to ... -
Konkurencyjność przedsiębiorstw – główne aspekty i uwarunkowania
(Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, 2019)Celem niniejszego artykułu jest przegląd literatury przedmiotu dotyczącej zagadnienia konkurencyjności przedsiębiorstwa i usystematyzowanie teoretycznej wiedzy w tym temacie. Ponadto w artykule tym podjęto próbę ...