dc.contributor.author | Szymańska, Marta | |
dc.contributor.editor | Jachimowska, Katarzyna | |
dc.contributor.editor | Kudra, Barbara | |
dc.contributor.editor | Szkudlarek-Śmiechowicz, Ewa | |
dc.date.accessioned | 2019-04-06T06:27:04Z | |
dc.date.available | 2019-04-06T06:27:04Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Szymańska M., Wpływ dyskursu publicznego na dyskurs edukacyjny (na przykładzie wybranych podręczników do języka polskiego), [w:] Słowo we współczesnych dyskursach, Red. Jachimowska K., Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 151-162, doi: 10.18778/7969-107-4.13 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-107-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/27470 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.\ | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Jachimowska K., Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Słowo we współczesnych dyskursach, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | kultura słowa | pl_PL |
dc.subject | semantyzacja słowa | pl_PL |
dc.subject | komunikacja międzyludzka | pl_PL |
dc.subject | dyskurs publiczny | pl_PL |
dc.subject | słowo | pl_PL |
dc.subject | dyskurs naukowy | pl_PL |
dc.title | Wpływ dyskursu publicznego na dyskurs edukacyjny (na przykładzie wybranych podręczników do języka polskiego) | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | 151-162 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Wydział Filologiczny, Katedra Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-734-2 | |
dc.references | Apple M. W., Christian-Smith L. K. [1991], The Politics of the Textbook, [w:] M. W. Apple, L. K. Christian-Smith (eds), The Politics of the Textbook, Routledge, New York, London. | pl_PL |
dc.references | Carr N. [2013], Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg, K. Rojek (tłum.), Wydawnictwo HELION, Gliwice. | pl_PL |
dc.references | Discourse and Education, Encyclopedia of Language and Education [2010], N. H. Hornberger (ed.), vol. 3, Springer, The Netherlands. | pl_PL |
dc.references | Galasiński D. [2008], Dyskurs a nieznośna lekkość psychopatologii, [w:] A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Grzmil-Tylutki H. [2007], Gatunek w świetle francuskiej teorii dyskursu, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kawka M. [1999], Dyskurs szkolny. Zagadnienia języka, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Labocha J. [1996], Teoretyczne aspekty badań nad dyskursem, [w:] T. Rittel (red.), Dyskurs edukacyjny, Wydawnictwo WSP, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Lemke J. [2008], Analiza krytyczna w obszarze mediów: gry, koncesje i nowy ład kulturowy, [w:] A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | McLuhan M. [2004], Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, N. Szczucka (tłum.), Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Nocoń J. [2009], Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym, Uniwersytet Opolski. „Studia i Monografie”, Nr 415, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole. | pl_PL |
dc.references | Rittel T. [1998], Modelowanie dyskursu edukacyjnego. Kompetencja docelowa, [w:] R. Mrózek (red.), Kultura. Język. Edukacja, T. 2, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach”, Nr 1699, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Rypel A. [2012], Ideologiczny wymiar dyskursu edukacyjnego na przykładzie podręczników do języka polskiego z lat 1918−2010, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz. | pl_PL |
dc.references | Sleeter Ch. E., Grant C. A. [1991], Race, Class, Gender, and Disability in Current Textbooks, [w:] M. W. Apple, L. K. Christian-Smith (eds), The Politics of the Textbook, Routledge, New York, London. | pl_PL |
dc.references | Small G., Vorgan G. [2011], iMózg. Jak przetrwać technologiczną przemianę współczesnej umysłowości, Sy Borg (tłum.), Vesper, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Spitzer M. [2007], Jak uczy się mózg, M. Guzowska-Dąbrowska (tłum.), Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szymańska M. [2011], Nowe sposoby wypowiadania się – nowa rola nauczyciela, [w:] G. Różańska (red.), OSOBA nauczyciela. Polonista przewodnikiem ucznia po meandrach wiedzy, Instytut Naukowo-Wydawniczy „Spatium”, Radom. | pl_PL |
dc.references | Szymańska M. [2012], Problemy integracji społeczeństwa w podręcznikach dla szkoły podstawowej, [w:] A. Jakubowska-Ożóg, E. Kozłowska, A. Kucharska-Babula (red.), Integracja wczoraj i dziś w kształceniu polonistycznym, T. I, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2013. | pl_PL |
dc.references | Wiener D. [2009], Jak przegrzewa się mózg, czyli Homo sapiens na zakręcie, http://www.wyborcza.pl. | pl_PL |
dc.references | Wodak R. [2008], Dyskurs populistyczny: retoryka wykluczenia a gatunki języka pisanego, [w:] A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Żydek-Bednarczuk U., Zeler B. [1996], Strategia i komunikacja w dyskursie edukacyjnym, [w:] T. Rittel (red.), Dyskurs edukacyjny, Wydawnictwo WSP, Kraków. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-107-4.13 | |