Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzymańska, Marta
dc.contributor.editorJachimowska, Katarzyna
dc.contributor.editorKudra, Barbara
dc.contributor.editorSzkudlarek-Śmiechowicz, Ewa
dc.date.accessioned2019-04-06T06:27:04Z
dc.date.available2019-04-06T06:27:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationSzymańska M., Wpływ dyskursu publicznego na dyskurs edukacyjny (na przykładzie wybranych podręczników do języka polskiego), [w:] Słowo we współczesnych dyskursach, Red. Jachimowska K., Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E., Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 151-162, doi: 10.18778/7969-107-4.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-107-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27470
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.\pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofJachimowska K., Kudra B., Szkudlarek-Śmiechowicz E. (red.), Słowo we współczesnych dyskursach, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkultura słowapl_PL
dc.subjectsemantyzacja słowapl_PL
dc.subjectkomunikacja międzyludzkapl_PL
dc.subjectdyskurs publicznypl_PL
dc.subjectsłowopl_PL
dc.subjectdyskurs naukowypl_PL
dc.titleWpływ dyskursu publicznego na dyskurs edukacyjny (na przykładzie wybranych podręczników do języka polskiego)pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number151-162pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Wydział Filologiczny, Katedra Dydaktyki Literatury i Języka Polskiegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-734-2
dc.referencesApple M. W., Christian-Smith L. K. [1991], The Politics of the Textbook, [w:] M. W. Apple, L. K. Christian-Smith (eds), The Politics of the Textbook, Routledge, New York, London.pl_PL
dc.referencesCarr N. [2013], Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg, K. Rojek (tłum.), Wydawnictwo HELION, Gliwice.pl_PL
dc.referencesDiscourse and Education, Encyclopedia of Language and Education [2010], N. H. Hornberger (ed.), vol. 3, Springer, The Netherlands.pl_PL
dc.referencesGalasiński D. [2008], Dyskurs a nieznośna lekkość psychopatologii, [w:] A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesGrzmil-Tylutki H. [2007], Gatunek w świetle francuskiej teorii dyskursu, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesKawka M. [1999], Dyskurs szkolny. Zagadnienia języka, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków.pl_PL
dc.referencesLabocha J. [1996], Teoretyczne aspekty badań nad dyskursem, [w:] T. Rittel (red.), Dyskurs edukacyjny, Wydawnictwo WSP, Kraków.pl_PL
dc.referencesLemke J. [2008], Analiza krytyczna w obszarze mediów: gry, koncesje i nowy ład kulturowy, [w:] A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesMcLuhan M. [2004], Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, N. Szczucka (tłum.), Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNocoń J. [2009], Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym, Uniwersytet Opolski. „Studia i Monografie”, Nr 415, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole.pl_PL
dc.referencesRittel T. [1998], Modelowanie dyskursu edukacyjnego. Kompetencja docelowa, [w:] R. Mrózek (red.), Kultura. Język. Edukacja, T. 2, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach”, Nr 1699, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesRypel A. [2012], Ideologiczny wymiar dyskursu edukacyjnego na przykładzie podręczników do języka polskiego z lat 1918−2010, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesSleeter Ch. E., Grant C. A. [1991], Race, Class, Gender, and Disability in Current Textbooks, [w:] M. W. Apple, L. K. Christian-Smith (eds), The Politics of the Textbook, Routledge, New York, London.pl_PL
dc.referencesSmall G., Vorgan G. [2011], iMózg. Jak przetrwać technologiczną przemianę współczesnej umysłowości, Sy Borg (tłum.), Vesper, Poznań.pl_PL
dc.referencesSpitzer M. [2007], Jak uczy się mózg, M. Guzowska-Dąbrowska (tłum.), Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzymańska M. [2011], Nowe sposoby wypowiadania się – nowa rola nauczyciela, [w:] G. Różańska (red.), OSOBA nauczyciela. Polonista przewodnikiem ucznia po meandrach wiedzy, Instytut Naukowo-Wydawniczy „Spatium”, Radom.pl_PL
dc.referencesSzymańska M. [2012], Problemy integracji społeczeństwa w podręcznikach dla szkoły podstawowej, [w:] A. Jakubowska-Ożóg, E. Kozłowska, A. Kucharska-Babula (red.), Integracja wczoraj i dziś w kształceniu polonistycznym, T. I, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2013.pl_PL
dc.referencesWiener D. [2009], Jak przegrzewa się mózg, czyli Homo sapiens na zakręcie, http://www.wyborcza.pl.pl_PL
dc.referencesWodak R. [2008], Dyskurs populistyczny: retoryka wykluczenia a gatunki języka pisanego, [w:] A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesŻydek-Bednarczuk U., Zeler B. [1996], Strategia i komunikacja w dyskursie edukacyjnym, [w:] T. Rittel (red.), Dyskurs edukacyjny, Wydawnictwo WSP, Kraków.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-107-4.13


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe