• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017, Tom 5, Numer 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017, Tom 5, Numer 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Kim są dzieci, jak się uczą? – jakościowa analiza wywiadu z wychowawcami w żłobku

No Thumbnail [100%x80]
View/Open
0_5_05-Karwowska.pdf (235.5Kb)
Date
2017
Author
Karwowska-Struczyk, Małgorzata
Metadata
Show full item record
Abstract
This article presents the results of a focus group interview with caregivers in a crèche, during which they spoke about various issues important to them concerning their relationships with children and they tried to discover their personal implicit theories and expectations on this subject. The analysis of the data was greatly inspired by the assumptions of the grounded theory. The statements provided by the care­givers fit in, to a large extent, the globally recognized ideas concerning the high qual­ity ECEC impact on child’s development.
 
W artykule przedstawiono rezultaty wywiadu grupowego z wychowawcami w żłobku, podczas którego wypowiadali się oni na temat różnych istotnych dla nich kwestii, dotyczących relacji z dziećmi, starali się odkryć swoje osobiste na ten temat „teorie” (implicit theories). W analizie danych inspirowano się założeniami teorii ugruntowanej. Wypowiedzi wychowawców wpisują się w dużym stopniu w globalnie akceptowane tezy na temat wysokiej jakości oddziaływania instytucjonalnego, sprzyjającego rozwojowi dziecka.
 
URI
http://hdl.handle.net/11089/24949
Collections
  • Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017, Tom 5, Numer 2 [13]

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 

NoThumbnail