Now showing items 3-8 of 8

    • Nominalkomposita im Deutschen als Ausdruck des engen Verhältnisses zwischen Syntax und Wortbildung 

      Jeziorski, Jan (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1984)
      Celem artykułu jest ukazanie związku pomiędzy składnię a słowotwórstwem na przykładzie złożeń nominalnych języka niemieckiego. Po krótkiej analizie literatury, dotyczącej syntaktycznego opisu złożeń nominalnych w ...
    • Semantische Zusammenhänge zwischen imperativischen und konjunktionalen Konditionalsätzen im Polnischen und im Deutschen 

      Czechowska-Błachiewicz, Aleksandra (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1984)
      Przedmiotem badań niniejszego artykułu jest pokrewieństwo semantyczne miedzy imperatywną konstrukcją zdaniową, która wyraża pewien warunek, a spójnikowym zdaniem warunkowym. Jeśli imperatyw wyraża żądanie, którego ...
    • Wort und Lexem 

      Sadziński, Roman (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1984)
      W artykule podjęto próbę rozgraniczenia pojęć "wyraz" i "leksem". Po krytycznych uwagach dotyczących ich definiowania w literaturze przedmiotu następuje egzemplifikacja w oparciu o derywaty i złożenia (Komposita). ...
    • Zum Problem der Texteinteilung im linguistisch-methodischen Aspekt 

      Kozłowski, Aleksander (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1984)
      Artykuł niniejszy stanowi próbę klasyfikacji tekstów oraz prezentuje kilka możliwości ich wykorzystania w nauczaniu i uczeniu również języka obcego. Dostrzegając trudności w znalezieniu stosunkowo jednolitych kryteriów ...
    • Zur allgemeinen Charakteristik formbildender Alternationen im Deutschen und Polnischen 

      Tarantowicz, Alfred (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1984)
      Calem artykułu jest ogólna charakterystyka alternacji formotwórczych zarówno wokalicznych, jak i konsonantycznych, oraz alternacji z zerem zachodzących w języku niemieckim i polskim. Altemacje te służy w obu językach, ...
    • Zur Rolle der Übersetzung im Spracherwerb 

      Wychowaniec, Zofia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1984)
      Przedmiotem rozważań niniejszego artykułu jest rola tłumaczenia jako techniki nauczania w metodach pośrednich i bezpośrednich, ze szczególnym uwzględnieniem metody gramatyczno-tłumaczeniowej, audiolingwalnej i kognitywnej. W ...