Show simple item record

dc.contributor.authorOkopska, Magdalena
dc.date.accessioned2015-08-27T17:01:03Z
dc.date.available2015-08-27T17:01:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationM. Okopska, Zadania zarządzania zasobami ludzkimi w obszarze budowania otwartości i komunikacji. Przypadek firmy X, [w:] Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 4, red. Z. Janowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 426-443.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-545-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11583
dc.description.abstractW artykule opisano przykład dysfunkcji zarządzania zasobami ludzkimi polegającej na stawianiu pracownikom działu sprzedaży wysokich celów sprzedażowych, przy jednoczesnym odcięciu ich od informacji z zewnątrz i wewnątrz firmy. Zostało zaprezentowane pojęcie organizacji jako systemu otwartego i otwartości komunikacyjnej. W oparciu o opis sytuacji w firmy X, przedstawiono możliwe skutki braku otwartości komunikacji. Następnie zaprezentowano szereg pozytywnych efektów otwartości komunikacji zaczerpniętych z literatury. Przy użyciu modelu funkcjonowania przedsiębiorstwa 7-S, zaproponowano model organizacji zorientowanej na otwartość. Na końcu złożono propozycje zadań działu HR w obszarze budowania i podtrzymywania otwartości komunikacyjnej jako warunku sukcesu firmy działającej w turbulentnym otoczeniu.pl_PL
dc.description.abstractThe article describes an example of a dysfunction of human resource management based on the setting of high sales targets to sales professionals, while cutting these professionals off from information inside and outside of the company. The concept of organization as an open system and open communication was presented. Based on the description of the situation in company X, the possible effects due to a lack of openness of communication were shown. Following, a number of positive effects of openness of communication from literature are presented. Based on the 7-S model of a company, an oriented towards openness organisation model was proposed. Finally, a proposals of HR tasks in the field of building and maintaining open communication were given. Communication openness has been recognised as a prerequisite for the success of a company operating in a turbulent environment.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, red. Z. Janowska;t.4
dc.subjectotwartość komunikacjipl_PL
dc.subjectpodejście systemowe do organizacjipl_PL
dc.subjectorganizacje zorientowane na otwartośćpl_PL
dc.titleZadania zarządzania zasobami ludzkimi w obszarze budowania otwartości i komunikacji. Przypadek firmy Xpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number[426]-443pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Ekonomiczna w Katowicachpl_PL
dc.referencesBarabasz A. [2007], Wykorzystanie wskaźnika ego w diagnozie osobowości organizacji, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot, 1.pl_PL
dc.referencesBarabasz A. [2008], Osobowość organizacji. Zastosowanie w praktyce zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBeer M., Noria N. [2003], Skuteczne zarządzanie zmianą, „Harvard Business Review Polska”, październik.pl_PL
dc.referencesBielski M. [2004], Podstawy teorii organizacji i zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBratnicki M. [2002], Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, Wyd. Uczelniane AE, Katowice.pl_PL
dc.referencesBreen V., Fetze R., Howard L., Preziosi R. [2005], Consensus Problem-Solving Increases Perceived Communication Openness in Organizations, „Employee Responsibilities and Rights Journal”, 17(4).pl_PL
dc.referencesBrimm H., Murdock A. [1998], Delivering the Message in Challenging Times: The Relative Effectiveness of Different Forms of Communicating Change to a Dispersed and Part-time Workforce, Total Quality Management, 9(2/3).pl_PL
dc.referencesBurns T., Stalker G.M. [1961], The Management of Innovation, Tavistock, London.pl_PL
dc.referencesCaligiuri P.M., Jacobs R.R., Farr J.L. [2000], The Attitudinal and Behavioral Openness Scale: Scale Development and Construct Validation, International Journal of Intercultural Relations, 24.pl_PL
dc.referencesCarrell M.R., Elbert, N.F., Hatfield, R.D. [2000], Human Resource Management, Strategies for Managing a Diverse and Global Workforce 6 ed., Dryden Press.pl_PL
dc.referencesChawla A., Kelloway E.K. [2004], Predicting Openness and Commitment to Change, „The Leadership & Organization Development Journal”, 25(6).pl_PL
dc.referencesCleveland B. [2005], Communication expert opinion, „Call Center Magazine”, 18(8).pl_PL
dc.referencesConboy W.A. [1976], Working together ... communication in a healthy organization, C.E. Merrill Pub. Co., Columbus, Ohio.pl_PL
dc.referencesDessler G. [2001], A Framework for Human Resources Management, Pearson Education, New Yersey.pl_PL
dc.referencesDevos G., Buelens M., Bouckenooghe D. [2007], The contribution of content, context and process in understanding openness to organizational change: two experimental simulation studies, „Journal of Social Psychology”, 147(6).pl_PL
dc.referencesEisenberg E.M. [1984], Ambiguity as Strategy in Organizational Communication, „Communication Monographs”, 51.pl_PL
dc.referencesEisenberg E.M., Witten M.G. [1987], Reconsidering Openness in Organizational Communication, „Academy of Management Review”, 12(3).pl_PL
dc.referencesElving W.J.L. [2005], The Role of Communication in Organisational Change, Corporate Communications: An International Journal, 10(2).pl_PL
dc.referencesFiorito J., Bozeman D.P., Young A., Meurs J.A. [2007], Organizational Commitment, Human Resource Practices and Organizational Characteristics, „Journal of Managerial Issues”, 19.pl_PL
dc.referencesGiddens A. [1979], Central Problems in Social Theory, The Macmillan Press, London.pl_PL
dc.referencesGoldhaber G.M. [1990], Organizational Communication, Dubuque: Brown Publishers.pl_PL
dc.referencesGriffin R.W. [2007], Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGuzley R.M. [1992], Organizational Climate and Communication Climate, „Management Communication Quarterly”, 5(4).pl_PL
dc.referencesHilton M. [2008], Skills for Work In the 21st Century: What Does the Research Tell Us?, „Academy of Management Perspectives”, 22(4).pl_PL
dc.referencesHiltrop J.M. [1998], Preparing People for the Future: the Next Agenda for HRM, „European Management Journal”, 16(1).pl_PL
dc.referencesKatz D., Kahn R.L. [1979], Społeczna psychologia organizacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKenton B., Yarnall J. [2010], HR – The Business Partner Futhering the Journey, 2 ed., Elsevier, Amsterdam.pl_PL
dc.referencesKobyliński W. [2005], Podstawy współczesnego zarządzania, Kolegium Wydawnicze Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź – Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowski L. [1999], O podstawach kierowania organizacjami inaczej, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesListwan T., Kaczocha W. (red.) [2007],Współczesne przemiany społeczno-gospodarcze w Polsce i na świecie, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań.pl_PL
dc.referencesLowry D., Molloy S., McGlennon S. [2008], Future Skills Needs: Projections & Employers’ Views, „Australian Bulletin of Labour”, 34(2).pl_PL
dc.referencesŁucewicz J. [1997], Socjologiczne spojrzenie na organizację, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMarch J.G., Olsen J. [1970], Ambiguity and Choice in Organizations, Universitetsforlage, Bergen.pl_PL
dc.referencesMcCaskey M. B. [1982], The Executive Challenge: Managing Change and Ambiguity, Pitman, Boston.pl_PL
dc.referencesMiller V.D., Johnson J.R., Grau J. [1994], Antecedents to Willingness to Participate in a Planned Organizational Change, „Journal Of Applied Communication Research”, 22.pl_PL
dc.referencesMintzberg H. [1979], The Structuring of Organizations, Prentice-Hall, New Jersey.pl_PL
dc.referencesNalepka A. [2001], Struktura organizacyjna, Antykwa, Kraków.pl_PL
dc.referencesO'Reilly III Ch.A., Roberts K.H. [1977], Communication and Performance in Organizations, Academy of Management, 2.pl_PL
dc.referencesPascale R.T., Athos A.G. [1981], The Art of Japanese Management, Simon & Schuster, New York.pl_PL
dc.referencesPfeffer J. [1977], The Ambiguity of Leadership, „Academy of Management Review”, 2.pl_PL
dc.referencesPhillips N., Brown J.L. [1993], Analyzing Communication In and Around Organizations: a Critical Hermeneutic Approach, Academy of Management Journal, 36(6).pl_PL
dc.referencesPocztowski A., Urbaniak B. [2007], Praktyka zzl w polskich przedsiębiorstwach, [w:] Borkowska S. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w Polsce: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, Wolters Kluwer Polska, Kraków.pl_PL
dc.referencesPoole M.S. [2005], Communication, [ w:] Organizational Behavior, Nigel N., Audia P.G., Pillutla M.M., The Blackwell Encyclopedia of Mangement, USA, UK, Australia.pl_PL
dc.referencesPower M., Rienstra B. [1999], Internal Communication in New Corporate Conglomerates. Developing a Corporate Communication Model for Loosely Coupled Businesses in Local Government, „The International Journal of Public Sector Management”, 12(6).pl_PL
dc.referencesPrice A. [1997], Human Resources Management in a Business Context, Thomson Business Press, U.K.pl_PL
dc.referencesQuirke B. [1995], Communication Change, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesReddin Ch.P., Beslin R. [2004], How Leaders Can Communicate to Build Trust, „Ivey Business Journal”, November/December.pl_PL
dc.referencesRedding W.C. [1972], Communication within Organization: An Interpretive Review of Theory and Research, Industrial Communication Council, New York.pl_PL
dc.referencesRogers D.P. [1987], The Development of a Measure of Perceived Communication Openness, „The Journal of Business Communication”, 24(4).pl_PL
dc.referencesRobbins S.P. [2003], Essential of Organizational Behavior, Upper Saddle River, New Jersey.pl_PL
dc.referencesSchweider B., Brief A.P., Guzzo R.A. [1996], Creating a Climate and Culture for Sustainable Organization Change, „Organizational Dynamics”, 24(4).pl_PL
dc.referencesSchweiger D.M., DeNisi A.S. [1991], Communication with Employees Following a Merger: a Longitudinal Field Experiment, „Academy of Management Journal”, 34(1).pl_PL
dc.referencesSenge P.M. [2002], Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz. [2005], Język konfliktu. Kultura komunikacji społecznej w organizacji, C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSimon H.A. [1962], The Architecture of Complexity, Proceeding of the American Philosophical Society, 106.pl_PL
dc.referencesStrużyna J. [1997], Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, Wyd. AE, Katowice.pl_PL
dc.referencesTjosvold D., Sun H.F., Wan P. [2005], Effect of Openness, Problem Solving and Blaming on Learning: An Experiment in China, „The Journal of Social Psychology”, 6.pl_PL
dc.referencesTrombetta J.T., Rogers D.P. [1988], Communication Climate, Job Satisfaction, and Organizational Commitment, „Management Communication Quarterly”, 1(4).pl_PL
dc.referencesTyrała P. [2001], Kierowanie, organizowanie, zarządzanie, Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesUlrich D. [2001], Liderzy zarządzania zasobami ludzkimi, nowe wyzwania, nowe role, Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków.pl_PL
dc.referencesWiener N. [1950], The Human Use of Human Beings: Cybernetics and Society, Da Capo Press, New Yorkpl_PL
dc.referencesYoung M., Post J. [1993], How Leading Companies Communicate with Employees, Organizational Dynamics, 21(2).pl_PL
dc.referencesZarządzanie Zasobami Ludzkimi [2006], 48-49(3-4).pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record