Zadania zarządzania zasobami ludzkimi w obszarze budowania otwartości i komunikacji. Przypadek firmy X
Streszczenie
W artykule opisano przykład dysfunkcji zarządzania zasobami ludzkimi polegającej
na stawianiu pracownikom działu sprzedaży wysokich celów sprzedażowych, przy
jednoczesnym odcięciu ich od informacji z zewnątrz i wewnątrz firmy. Zostało
zaprezentowane pojęcie organizacji jako systemu otwartego i otwartości
komunikacyjnej. W oparciu o opis sytuacji w firmy X, przedstawiono możliwe skutki
braku otwartości komunikacji. Następnie zaprezentowano szereg pozytywnych efektów
otwartości komunikacji zaczerpniętych z literatury. Przy użyciu modelu funkcjonowania
przedsiębiorstwa 7-S, zaproponowano model organizacji zorientowanej na otwartość. Na
końcu złożono propozycje zadań działu HR w obszarze budowania i podtrzymywania
otwartości komunikacyjnej jako warunku sukcesu firmy działającej w turbulentnym
otoczeniu. The article describes an example of a dysfunction of human resource management
based on the setting of high sales targets to sales professionals, while cutting these
professionals off from information inside and outside of the company. The concept of
organization as an open system and open communication was presented. Based on the
description of the situation in company X, the possible effects due to a lack of openness
of communication were shown. Following, a number of positive effects of openness of
communication from literature are presented. Based on the 7-S model of a company, an
oriented towards openness organisation model was proposed. Finally, a proposals of HR
tasks in the field of building and maintaining open communication were given.
Communication openness has been recognised as a prerequisite for the success of
a company operating in a turbulent environment.
Collections