Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Recent submissions
Now showing items 601-620 of 731
-
Stymulacyjna funkcja rachunkowości w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Rachunkowość na rzecz ochrony środowiska a proces tworzenia wartości przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Rola wartości firmy w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Leasing zwrotny a kreowanie wartości przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Wpływ instrumentów pochodnych i rachunkowości zabezpieczeń na wartość przedsiębiorstwa dla akcjonariuszy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Przepływy pieniężne w pomiarze dokonań przedsiębiorstwa – wybrane problemy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Wartość godziwa – narzędzie pomiaru ekonomicznego aktywów w rachunkowości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
System rachunkowości i sprawozdawczości finansowej zorientowany na wartość przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Zastosowanie rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwach w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Umowy o używanie aktywów w świetle historyczno-teoretycznego dyskursu rachunkowości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Wybrane problemy stosowania Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej w Polsce. Organizacja, kultura, osobowość, język
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Rola rachunkowości zarządczej w zarządzaniu polskimi elektorwniami w warunkach liberalizacji rynku energii elektrycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Public sector involvement in the promotion of social responsibility – examples of sector-specific instruments with the special focus on financial sector in Poland
(Centrum Strategii i Rozwoju Impact, 2015)The Corporate Social Responsibility concept has developed as a set of practices and tools that rely on a voluntary approach. The importance of the CSR concept and practice is acknowledged by public authorities. Public ... -
The essence and conditions of creativity in modern organizations
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)All organizations operating in the complex and turbulent market should make continuous changes in many areas of their operation. A key factor enabling the starting of innovative solutions is the creativity of people. The ... -
Innovations in the sector of small and medium enterprises (SME)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The article explains aspects of the term „innovation” and innovative attitude. It describes general determinants of the implementation of innovation in SME as well as sources of innovation and main ways supporting ... -
„Why do we need art history?” In the 21st century – in the context of the 20th century history of the discipline
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The article presents various approaches to the methodology of modern and contemporary art history. It provides signposts and a set of possible orientations toward the field of art history, by presenting some of the ... -
Creative leadership
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The main aim of this article was to present the characteristics of creative leadership and an indication of its impact on subordinates. It was done through theoretical considerations about the nature of leadership and ... -
Does a creative leader develop successful organisation? – The way of leading by Richard Branson
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)To become successful on the competitive market it is essential to be creative and innovative. Richard Branson is a charismatic leader who can be inspiration for others. His leading style is controversial however he manages ... -
Diverse management, creativity and innovation
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Modern organizations need new forms of acting in very competitive environment. Customers’ requirements and needs are changing rapidly and the pressure from rivals is becoming even more compelling. The crucial aspect of ...
