Nomi delle organizzazioni non profit in Italia nella prospettiva crematonomastica
Abstract
Praca doktorska dotyczy włoskich nazw organizacji non profit w perspektywie chrematonomastycznej. W celu przeprowadzenia badania przeanalizowano korpus nazewniczy liczący ponad 100 tysięcy nazw własnych. Chrematonimy zostały sklasyfikowane i opisane w pięciu różnych kategoriach: onomastycznej, formalnej, semantycznej, retorycznej i tematycznej. Ponadto sporządzony został rozdział poświęcony funkcji marketingowej nazw organizacji non profit, który koncentruje się na analizie przejawów marketingu w tego typu nazewnictwie i w konsekwencji wykazuje podobieństwo chrematonimów społecznościowych i marketingowych. W pracy zawarty jest też istotny kontekst teoretyczno-kulturowy wprowadzający podstawowe informacje dotyczące historii i typów organizacji non profit, stanu badań i dyskusji metachrematonomastycznej. Poza ustaleniem marketingowego charakteru nazw organizacji non profit wśród wniosków znaleźć można potwierdzenie przydatności analizowanego materiału chrematonimicznego w procesie glottodydaktycznym, wykazanie bogactwa nazwotwórczego w analizowanym korpusie, emfazę istoty badań chrematonomastycznych, stawianych na równi z antroponomastycznymi i toponomastycznymi, itp. Do pracy dołączony jest załącznik w postaci ponad czterech tysięcy przykładowych włoskich nazw organizacji non profit.
Collections
The following license files are associated with this item: