The buying behaviour in the furniture industry
Streszczenie
Celem artykułu jest analiza postępowania przedsiębiorstwa przy zakupie środków produkcji na przykładzie jednego z producentów mebil w Danii. Analizę
przeprowadzono przy wykorzystaniu koncepcji "Box Model" opracowanej przez
Jednego ze współautorów (Orla Wielson). Autorzy szczegółowo omawiają metodykę
i wyniki przeprowadzonych badań empirycznych - studia te powinny posłużyć do
przeprowadzenia dalszych studiów porównawczych dotyczących postępowania przedsiębiorstw z tej samej branży w różnych krajach.
Podstawowym kryterium podziału materiału i opracowania wyników badań są
poszczególne poziomy procesu decyzyjnego - typy decyzji zakupu. W części końcowej, w oparciu o literaturę i własne badania empiryczne, Autorzy przeprowadzili
dyskusję teoretyczną i przedstawili własne wnioski dotyczące także pozostałych
elementów modelu i ich znaczenia z punktu widzenia marketingu, w tym szczególnie "klas zakupu", procesu podejmowania decyzji zakupu na tym rynku, kryteriów
oceny podejmowanych działań na poszczególnych poziomach decyzji i roli poszczególnych uczestników w procesie zakupu.
Collections