Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFreytag, Per
dc.contributor.authorNielsen, Orla
dc.date.accessioned2021-04-16T14:16:13Z
dc.date.available2021-04-16T14:16:13Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35199
dc.description.abstractCelem artykułu jest analiza postępowania przedsiębiorstwa przy zakupie środków produkcji na przykładzie jednego z producentów mebil w Danii. Analizę przeprowadzono przy wykorzystaniu koncepcji "Box Model" opracowanej przez Jednego ze współautorów (Orla Wielson). Autorzy szczegółowo omawiają metodykę i wyniki przeprowadzonych badań empirycznych - studia te powinny posłużyć do przeprowadzenia dalszych studiów porównawczych dotyczących postępowania przedsiębiorstw z tej samej branży w różnych krajach. Podstawowym kryterium podziału materiału i opracowania wyników badań są poszczególne poziomy procesu decyzyjnego - typy decyzji zakupu. W części końcowej, w oparciu o literaturę i własne badania empiryczne, Autorzy przeprowadzili dyskusję teoretyczną i przedstawili własne wnioski dotyczące także pozostałych elementów modelu i ich znaczenia z punktu widzenia marketingu, w tym szczególnie "klas zakupu", procesu podejmowania decyzji zakupu na tym rynku, kryteriów oceny podejmowanych działań na poszczególnych poziomach decyzji i roli poszczególnych uczestników w procesie zakupu.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;105
dc.titleThe buying behaviour in the furniture industrypl_PL
dc.title.alternativeZachowanie się przedsiębiorstwa w procesie zakupu (na przykładzie branży meblarskiej w Danii)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number147-176pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationthe Copenhagen School of Economics and Business Administration, Denmark,pl_PL
dc.referencesCyert, R.,March,. J., A behavioral Theory of the Firm, New Jersey 1963.pl_PL
dc.referencesHill, R. , Hiller, T ., Organizational Buying Behavior, London 1977.pl_PL
dc.referencesIBB, Group: An International group consisting of Michael Baker (GB), Vouter Faes (Belgium), Kristian Möller (Finland), Orla Nielsen (Denmark), Stephen Parkinson (GB), Jan B. Vollering (The Netherlands) and Arch G. Woodside (USA). The group has conducted several in-depth case analyses of industrial purchases. Published are: Alios, J., Möller, K., Buying of Production Materia 1st An Intensive Study in Three Finish Corporations, Helsinki School of Economics, Helsinki 19B3; Nielsen, 0., Introducing a New Purchasing Strategy In a Firm Producing to Order A Case of Steel Casting, "Proceedings", Mitchell, A., ed., Ann Arbor, Michigan 1982; Niensen O., Kompendium i organisationers kobsadtaerd. Ordreproducexende vlrksomheder, S am tundslltteratur, Copenhagen 1984 (casus In English).pl_PL
dc.referencesMüller, K., Industrial Buying Behavior of Production Materials: A Conceptual Model and Analysis, Helsinki School of Economics Publications, Series B, Helsinki 1981.pl_PL
dc.referencesNielsen, 0., Models of Industrial Buyer Behavior, 2nd Marketing Workshop, Berlin 1973.pl_PL
dc.referencesRobinson, P, J., Faris, Ch. W., Wind, Y., Industrial Buying and Creative Marketing, Boston 1967.pl_PL
dc.referencesWebster, F. E. Jr, Wind, Y., Organizational Buying Behavior New Jersey 1972.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord