Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 104/1990
Browse by
SPIS TREŚCI
Część I. PROCESY RYNKOWE I ICH UWARUNKOWANIA
-
Strategia marketingowa małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej
Tomasz Domański
-
Skłonność przedsiębiorstw do rozwoju nowych produktów w warunkach przezwyciężania kryzysu gospodarczego
Jarosław Sosnowski
-
Przesłanki zmian funkcjonowania rynku elektronicznego sprzętu powszechnego użytku
Mariusz Jędrzejczak
-
Drugi obieg gospodarczy - próba określenia przyczyn jego rozwoju, form i zakresu występowania
Wojciech Grzegorczyk
-
Działalność antymonopolowa w USA i w krajach EWG
Elżbieta Guzek
-
Przemiany handlu detalicznego żywnością w Holandii oraz ich implikacje
Pieter Saukenkamp
-
Zmiany zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych w sytuacji kryzysu gospodarczego
Ryszard Kurzyk
-
Zróżnicowania w przestrzennym układzie handlu detalicznego Łodzi - wyniki badań
Stanisława Wilmańska-Sosnowska
CZĘŚĆ II. WYBRANE ZAGADNIENIA TEORETYCZNE
-
Nowe czynniki oddziaływania na marketing i kierunki jego badań
Simon Hermann
-
Czynnik czasu a zarządzanie marketingiem
Gabriele Morello
CZĘŚĆ III. PROBLEMY METODYCZNE
-
O koncepcji i metodyce badań wpływu czynników demograficznych na kształtowanie konsumpcji w gospodarstwach domowych
Andrzej Banasiak, Jan Więcek
-
Badanie rynku metodą testu koniunktury wybrane problemy metodyczne i organizacyjno-technicznej
Bogdan Gregor, Andrzej Kopias
-
Uczenie poprzez udział studentów w badaniach (uwagi na tle przeprowadzonych eksperymentów)
Jerzy Dietl, Bogdan Gregor
Recent Submissions
-
Skłonność przedsiębiorstw do rozwoju nowych produktów w warunkach przezwyciężania kryzysu gospodarczego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article presents the results of studies based on 134 questionnaires conducted among the management of light industry enterprises and concerning development of new products. It appears that enterprises belonging to ... -
Nowe czynniki oddziaływania na marketing i kierunki jego badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The author advances a thesis in the article that new research avenues in marketing are laid out recently not by academic centres of marketing research but by marketing practitioners. The studies conducted by the latter ... -
Badanie rynku metodą testu koniunktury wybrane problemy metodyczne i organizacyjno-technicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article presents the experiments of methodical and organizational- -technical character connected with the studies on the garments market by means of the test of market condition. Special attention has been focussed on ... -
Czynnik czasu a zarządzanie marketingiem
(Wydawnictwo uniwersytetu Łódzkiego, 1990)Against the background of come processes of marketing management, the author is presenting a more general, theoretical description of the impact of time dimension and time orientation on the economic management practice. The ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990) -
Działalność antymonopolowa w USA i w krajach EWG
(Wydawnictwo uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article deals with analysis of antitrust legislation in the highly developed countries - in the USA and the EEC. It presents evolution of the antitrust legislation and other antitrust measures of behaviourist ... -
Drugi obieg gospodarczy - próba określenia przyczyn jego rozwoju, form i zakresu występowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article deals with problems connected with the functioning of the underground economy in Poland. Its first part shows the main causes and conditions favouring development of the underground economy. The second part ... -
O koncepcji i metodyce badań wpływu czynników demograficznych na kształtowanie konsumpcji w gospodarstwach domowych
(Wydawnictwo uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The atricle presents the results of preliminary studio« on a wider research problem investigated by the authors within the fr>íimework of specific topic Included in the so-called programme of ministerial basic studies. ... -
Strategia marketingowa małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article Is an attempt at showing specific characteristic of means and goals of marketing strategies developed by small and medium-sized firms. For these strategies to succeed they must be based on special advantages ... -
Uczenie poprzez udział studentów w badaniach (uwagi na tle przeprowadzonych eksperymentów)
(Wydawnictwo uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article makes a contribution to studies on effectiveness of practical teaching methods in the pro'cess of students' education. It presents the assumptions, implementation and results of a didactic experiment consiting ... -
Zróżnicowania w przestrzennym układzie handlu detalicznego Łodzi - wyniki badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article presents the findings of the studies aiming at determination of the scale and directions of changes in spatial distribution of retail trade in Łódź over the years 1970-1900. Detailed analysis of reatail ... -
Zmiany zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych w sytuacji kryzysu gospodarczego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)In this article, the author points at differentiation of scale, scope and directions of response of households to the economic crisis of the eighties. The source of information are questionnaire surveys carried out in two ... -
Przemiany handlu detalicznego żywnością w Holandii oraz ich implikacje
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article discusses changes in organization and activity of retail trade in the Netherlands over the years 1950-1980. The main attention lias been facuseed on changes in food retailing and on wider socio-economic ... -
Przesłanki zmian funkcjonowania rynku elektronicznego sprzętu powszechnego użytku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990)The article describes an attempt at determining directions of changes in the management system of enterprises and changes in forms of selling products of the electroacoustic industry. The author postulates two main ...