Polskie e-usługi jako wynik zarządzania poprzez projekty w sektorze administracji publicznej
Abstract
Celem artykułu jest przedstawienie jakie inicjatywy zostały podjęte przez
polską administrację publiczną na drodze do udostępniania dla swoich klientów kolejnych
e-usług i wskazanie, że oferowanie coraz szerszego ich wachlarza jest następstwem zaimplementowania
nowej formy zarządzania – poprzez projekty do tego sektora. Ze względu
na fakt, że wszystkie jednostki administracji publicznej funkcjonują w oparciu o odpowiednie
akty prawne, to w artykule wymienione zostały te, bez których e-działalność urzędów
nie byłaby możliwa.
Udostępnianie, poprzez projekty informatyczne, nowych e-usług w Polsce wzrasta, ale
nie jest równie szybkie jak w innych państwach Unii Europejskiej i dlatego we wnioskach
zwrócono uwagę na pewne zjawiska i zawarto praktyczne wskazówki i zalecenia dla usprawnienia
realizacji takich przedsięwzięć.
Collections